Szkolenia

A A A

Lider w zmianie - kompetencyjne warsztaty menedżerskie

Zobacz najbliższe terminy szkolenia

Opis i cele szkolenia:

W życiu jedno jest pewne: nic nie jest dana na zawsze. W biznesie i zarządzaniu prawda ta ma szczególne znaczenie i znajduje potwierdzenie. Każda firma, organizacja, instytucja i stowarzyszenie musi się zmieniać musi umieć reagować na zmieniające się otoczenie, warunki rynkowe, konkurencje, spełniać oczekiwania klientów, pracowników i nie dać się wyprzedzić konkurencji. Wszystko po by autentycznie się rozwijać. Jednocześnie jednak zmiana w organizacji to nie tylko jeden z najważniejszych i niezbędnych procesów, ale również jeden z procesów najtrudniejszych. Nie można go przeprowadzić bez odpowiedniej wiedzy, postaw, umiejętności i treningu. I żadna zmiana nie uda się bez lidera. Ten warsztat pozwoli managerom stać się autentycznymi liderami zmiany, którzy potrafią ją efektywnie przeprowadzić. 

Najważniejszymi celami inspirujących warsztatów szkoleniowych są:

  • Zrozumienie przez uczestników rzeczywistej roli lidera w zmianie, również w sytuacji, gdy zmiana bezpośrednio go dotyczy.
  • Poznanie narzędzi skutecznej komunikacji w zmianie – dobrze prowadzona komunikacja jest najszybszym i najskuteczniejszym narzędziem zarządzania w zmianie, zwłaszcza w sytuacji, kiedy istnieje duże ryzyko eskalowania niezadowolenia ze strony różnych grup interesariuszy, szczególnie strony społecznej przy istniejącym układzie zbiorowym.

Warsztat ma wymiar praktyczny w związku z tym wiedza i umiejętności podczas niego przekazywane muszą być skondensowane i ściśle dopasowane do Państwa potrzeb. Wszyscy uczestnicy muszą otrzymać ten sam zasób wiedzy i umiejętności. Warsztat może odbywać się również w organizacji, w której proces zmian już się de facto rozpoczął, zatem narzędzia przedstawione i przećwiczone przez uczestników muszą spełniać kryterium gotowe będą do użycia „od zaraz” – na drugi dzień po szkoleniu. Sesja warsztatów dostarczy nie tylko wiedzy, ale pomoże zbudować kompetencje zmieniać postawę i perspektywę działania uczestników. 

Zajęcia poprowadzi Tomasz Wypych doświadczony trener biznesu i manager praktyk zajmujący konsultowaniem, komunikowaniem i przeprowadzaniem zmian w dużych organizacjach m.in. w Helimed, Ceramiki Tubądzin, Cersanitu i Zakładów Azotowych w Tarnowie. 

Korzyści dla organizacji:

  • Uksztaltowanie i wzmocnienie skutecznej elity zarządzającej i przewodzącej procesowi zmiany.
  • Wzmocnienie skuteczności przywódczych osób kierujących zmianą.
  • Podwyższenie pewności siebie uczestników w warunkach zmiany.
  • Budowanie/wzmocnienie profesjonalnego wizerunku.
  • Zwiększenie skuteczności komunikacji i przekonywania.
  • Skuteczniejsza realizacja celów biznesowych.
  • Zwiększenie motywacji i obniżenie poziomu stresu uczestników.

Po szkoleniu uczestnicy:

  • Jeśli już posiadają wiedzę o rzeczywistej istocie roli lidera z zmianie przywództwa to utrwalą  ją , a przede wszystkim poszerzą o nowe elementy.
  • Poznają najlepsze praktyki i zasady skutecznego działania i komunikowania lidera w zmianie.
  • Nauczą się praktycznie działać w oparciu o te praktyki i zasady w prowadzeniu zmiany realizując cele strategiczne organizacji.
  • Zdobędą przekonanie o celowości i efektywności stosowania technik przynależnych liderowi w procesie zmiany.
  • Nauczą się maksymalizować komunikację w zmianie tak, by uniknąć tworzenia pola do ewentualnych konfliktów, o które łatwo w procesie prowadzenia zmiany.
  • Staną się partnerami i ambasadorami zmiany dla podwładnych i współpracowników.
  • W razie potrzeby będą znali mechanizm do określić i wprowadzenia nowych warunków współpracy z podległym pracownikami, bez przerywania realizacji celów i z zachowanie dotychczasowych relacji.

Uczestnicy będą wiedzieli:

  • Jakie mechanizmy i dlaczego rządzą zachowaniem ludzi w procesie zmiany?
  • Jak wykorzystać zmianę do rozwoju swojego i pracowników?
  • Jak motywować pracowników do przyjmowania zmian?
  • Jakie zagrożenia niesie ze sobą zmiana i jak ich unikać?
  • Jak wpływać na poprawę komunikacji w zespole w czasie zmiany?
  • Co jest ważne dla efektywności współpracy i komunikacji w obliczu wprowadzanej zmiany?
  • Jak unikać zagrożeń związanych z zaburzeniami komunikacji?

Metodyka szkolenia:

Poza elementami „mini-wykładów” i prezentacji będzie dominować forma praktyczna. Celem jest umożliwienie uczestnikom nabycia kluczowych dla nich umiejętności, wzmocnienie pożądanych postaw oraz przekazania konkretnych i przydatnych narzędzi do wykorzystania następnego dnia w pracy. Podczas szkolenia zostaną wykorzystane następujące narzędzia dydaktyczne: 

  • Prezentacja.
  • Mini wykład.
  • Scenki– jeśli będzie taka dyspozycja Zamawiającego nagrywane, analizowane i omawiane.
  • Burza mózgów wraz z wypracowaniem przez uczestników rozwiązania.
  • Analiza case’ów z realnej pracy uczestników szkolenia.
  • Gra szkoleniowa.
  • Scenki.
  • Rozwiązywanie praktycznych problemów, z jakimi mogą spotkać się uczestnicy przedstawiciele w czasie pracy.

Czas trwania warsztatów: 2 dni 

PROGRAM SZKOLENIA:

I. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.

  • Prezentacja Trenera.
  • Prezentacja uczestników szkolenia.
  • Ćwiczenie zespołowe:  „Od tej strony Cię nie znałem”.

Cel ćwiczenia: Uświadomienie uczestnikom szkolenia jak ważne znaczenie ma właściwe poznanie motywów działania współpracowników.

II. ROLA MENADŻERA/LIDERA W SKUTECZNYM WPROWADZANIU ZMIANY W ORGANIZACJI.

  • Menadżer jako ambasador zmiany w organizacji.
  • Wpływ menadżera na postawę podwładnych w procesie zmiany.
  • Najbardziej efektywne zachowania szefa/lidera w procesie zmiany.
  • Możliwości wykorzystania wprowadzanej zmiany jako szansy na rozwój.
  • Test na syndrom wypalenia zawodowego.

Cel testu: Uświadomienie uczestnikom, czy mogą pełnić faktyczną rolę ambasadora zmiany.

III. RÓŻNICE MIĘDZY ZMIANĄ PLANOWANĄ A ZMIANĄ „WYMUSZONĄ”.

  • Okoliczności występujące wewnątrz organizacji lub na zewnątrz organizacji. 
  • Psychologiczny model procesu zmiany Kurta Lewina.
  • 4 fazy reakcji na zmianę - reakcje na poszczególnych etapach zmiany.
  • Test moja indywidualna reakcja na zmianę.

Cel testu: Uświadomienie uczestnikom, własnych oczekiwań wobec zachodzących zmian bez względu na to, czy są ich autorami czy tylko uczestnikami.

IV. POKONYWANIE GŁÓWNYCH BARIERY WE WPROWADZANIU ZMIAN – PRAKTYCZNE NARZĘDZIA.

  • Stworzenie z oporu siły napędowej zmiany.
  • Przełożenie negatywów na pozytywy.
  • Techniki przezwyciężania oporu pracowników:
    • Współuczestnictwo.
    • Uświadamianie potrzeby zmian i oczekiwanych wyników.
    • Otwarta komunikacja.
  • Ćwiczenie:  kwestionariusz autorytetu mój i współpracowników.

Cel ćwiczenia: nauczenie i pokazanie uczestnikom czterech podstawowych systemów wartości zawodowych reprezentowanych przez ludzi w celu łatwiejszego dotarcia do nich z argumentami uzasadniającymi zmianę.

V. KOMUNIKACJA WE WDRAŻANIU ZMIAN ORGANIZACYJNYCH.

  • Jak mówić by dorośli nas słuchali i słyszeli?
  • Jak przekonać i zakodować uczestnikom zmian korzyści płynące z procesu?
  • Sposoby zmniejszania ryzyka konfliktu w czasie wdrażania zmian.
  • Rozmowy z pracownikami.
  • Budowanie zaufania i wsparcie pracowników.

VI. SESJE INDYWIDULANE - WSKAZÓWKI DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA.

Cel sesji: każdy z uczestników spotyka się na osobności z trenerem, gdzie otrzyma motywujący feedback ze wzmocnieniem mocnych stron.

VII. PODSUMOWANIE WARSZTATÓW I WNIOSKI KOŃCOWE.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poleć znajomemu


Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym aptece, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w Polityce prywatności. Rozumiem