Negocjacje w biznesie. Warsztaty dla zarządzających
Zobacz najbliższe terminy szkoleniaOpis i cele szkolenia:
Podstawowym celem szkolenia jest pogłębienie i utrwalenie wiedzy poprzez ćwiczenia praktyczne dotyczące umiejętności wykorzystania różnych taktyk negocjacyjnych- tak, aby doprowadzić do zbliżenia prezentowanych stanowisk, a wynik negocjacji był zadowalający dla stron biorących udział w rozmowach. Skuteczne negocjacje kończą się sukcesem, jeżeli obie strony są zadowolone z wyniku, które uzyskały.
Ta koncentracja na wyniku negocjacji podczas warsztatów szkoleniowych i aktywnym wykorzystaniu szeregu technik, które prowadzą do oczekiwanego rezultatu są unikalną wartością pozwalającą na rozwiązywaniu rzeczywistych problemów i konfliktów.
Warsztat szkoleniowy został tak zaprojektowany, aby uczestnicy poprzez aktywne ćwiczenia uzyskali możliwość sprawdzenia zdobytej wiedzy i w konsekwencji efektywniej wykorzystywali proces negocjacyjny do osiągnięcia celów biznesowych przedsiębiorstwa.
Korzyści dla organizacji:
- Podniesienie kompetencji pracowników w zakresie prowadzenia sprawnego i efektywnego procesu negocjacyjnego,
- Zrozumienie charakterystyki procesu negocjacyjnego, technik negocjacyjnych oraz podstaw skutecznej komunikacji międzyludzkiej,
- Wskazanie sposobów dalszego rozwoju kompetencji negocjacyjnych osób prowadzących negocjacje w organizacji biznesowej,
- Nauczenie pracowników precyzyjnego komunikowania werbalnego i niewerbalnego,
- Przekazanie narzędzi umożliwiających zwiększenie efektywności sprzedaży,
- Przekazanie narzędzi do prowadzenia skutecznej perswazji,
- Wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.
Korzyści dla uczestnika:
- Stosować umiejętności negocjacyjne w celu osiągania pożądanych wyników.
- Skutecznie wykorzystywać strategie negocjacyjne.
- Wykorzystać umiejętności praktyczne w procesie ratowania zagrożonych negocjacji.
- Balansować między stylami negocjacyjnymi w zależności od pozycji partnerów.
- Świadomie zarządzać interesami partnerów w celu zbliżenia prezentowanych stanowisk i wypracowaniu kompromisu jako wynik negocjacji.
- Jak skutecznie wykorzystywać techniki manipulacyjne do osiągania oczekiwanych rezultatów.
Adresaci szkolenia:
Kadra menadżerska średniego i wyższego szczebla w organizacji biznesowej
Metodyka szkolenia:
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
- Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
- 2. Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Program szkolenia:
CZAS TRWANIA: 2 DNI
DZIEŃ I
-
Proces skutecznych negocjacji.
- Definiowanie własnego stanowiska i obszaru negocjacyjnego.
- Przygotowanie rzeczowego uzasadnienia (argumentacja) dla przyjętego stanowiska.
- Ustalenie BATYNY.
- Zebranie i dogłębna analiza informacji o partnerach.
- Zebranie i analiza przedmiotu negocjacji.
- Ustalenie własnych możliwości decyzyjnych.
- Ustalenie kompetencji decyzyjnych partnera.
- Ustalenie strategii działania.
- Aktywne wykorzystanie szeregu technik do osiągnięcia pożądanego rezultatu.
-
Fazy Przygotowania do negocjacji.
- Przygotowanie merytoryczne.
- Analiza przedmiotu negocjacji.
- Przygotowanie organizacyjne.
- Otwarcie negocjacji.
- Debata.
- Negocjacje właściwe.
- Zamykanie negocjacji.
-
Trudne sytuacje podczas negocjacji.
- Impas.
- Taktyki negocjacyjne
- Taktyki manipulacyjne.
- Techniki sytuacyjne.
-
Style i strategie negocjacyjne.
- Rywalizacja.
- Dostosowanie się.
- Unikanie.
- Kompromis.
- Współpraca.
- Podsumowanie I dnia warsztatów.
DZIEŃ II
- Przegląd zagadnień z I dnia warsztatów.
-
Budowanie relacji z interesariuszami.
- Izolacja.
- Rytuały.
- Aktywność.
- Bliskość.
-
Atmosfera w budowanie relacji.
- Konflikty w negocjacjach.
- Metody wpływania na dobry klimat negocjacji.
- Wywieranie wpływu – prawa i podstawowe techniki perswazji.
-
Przygotowania do negocjacji we własnym projekcie.
- Poznanie stanowisk i interesów członków zespołu.
- Prezentacja własnych stanowisk i interesów.
- Utrzymywanie klimatu dialogu.
- Wdrożenie efektów debaty.
Podsumowanie I i II dnia warsztatów.