Budowanie sprawnego zespołu menedżerskiego
Zobacz najbliższe terminy szkoleniaOpis i cele szkolenia:
- Opanowanie zasad skutecznej komunikacji w zespole menedżerskim.
- Poznanie procesu budowania autorytetu.
- Zdobycie wiedzy jak wykorzystywać postawę asertywną w procesie komunikacji z menedżerami i pracownikami.
- Poznanie zasad prezentowania trudnych decyzji, udzielania konstruktywnej krytyki oraz pochwał.
- Zdobycie umiejętności w zakresie szybkiego rozpoznawania sytuacji będących potencjalnym źródłem konfliktów.
Korzyści dla organizacji:
- Określenie roli, celów i zadań lidera zespołu.
- Doskonalenie kompetencji menedżerów w zakresie wykorzystania właściwych technik i narzędzi zarządzania zespołem.
- Umiejętności radzenia sobie z konfliktami i problemami w zespole.
- Lider, coach, przywódca – umiejętne stosowania właściwego stylu w danym zespole.
Korzyści dla uczestnika:
- Poznanie swojego profilu jako lidera skutecznego i wielkiego zespołu wraz z wypracowaniem mapy rozwoju odpowiednich umiejętności.
- Zrozumienie zasad rządzących funkcjonowaniem skutecznego i wielkiego zespołu.
- Umiejętność skutecznego stosowania metod i narzędzi efektywnego zarządzania zespołem dla osiągania ponadprzeciętnych i powtarzalnych rezultatów biznesowych.
- Umiejętność skutecznego zarządzenia trudnymi sytuacjami zespołowymi
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane do kadry menedżerskiej, jak również do każdego pracownika organizacji biznesowej, kto spotyka się z ludźmi, jest wystawiony na ich wpływ i wpływa na innych oraz do uczestników wszelkich zespołów projektowych, sprzedażowych i innych tworzonych w ramach organizacji biznesowej lub wokół niej.
Metodyka szkolenia:
Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania. Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
- Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
- Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Program szkolenia:
CZAS TRWANIA: 2 DNI
DZIEŃ 1
Wprowadzenie do warsztatów szkoleniowych.
- Komunikowanie głównych idei i celów w organizacji – główne wyzwania menedżerskie.
- Zasady komunikowania celów przedsiębiorstwa wynikających z misji, wizji oraz strategii marketingowej.
- Kluczowe elementy skutecznego systemu komunikacji menedżerskiej w przedsiębiorstwie.
- Określanie własnych postaw i zachowań w kontaktach z menedżerami.
- Sposoby wykorzystywania osobistych cech przywódcy do podwyższenia efektywności przekazu.
- Przegląd skutecznych narzędzi i technik komunikacyjnych w celu wzmocnienia przekazu ważnych decyzji biznesowych dla pracowników.
- Rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej kształtowaniu oczekiwanych postaw pracowniczych.
Podsumowanie I dnia warsztatów szkoleniowych.
DZIEŃ 2
Przegląd omówionych zagadnień w I dniu warsztatów szkoleniowych.
- Asertywność pracowników i menedżerów – gdzie jest złoty środek?
- Konstruktywna krytyka - różne formy przekazywania i odbierania negatywnych ocen.
- Najczęściej popełniane błędy przy krytykowaniu.
- Rozmowy coachingowe – panaceum na zwiększenie efektywności naszych pracowników.
- Metody szybkiego rozpoznawania sytuacji, będących potencjalnymi źródłami konfliktów.
- Mechanizmy obronne przed manipulacją – czyli jak wykorzystać swoją wiedzę do aktywizowania realizacji celów przez pracowników.
Podsumowanie warsztatów szkoleniowych.