Planowanie strategiczne w sektorze publicznym
Zobacz najbliższe terminy szkoleniaOpis i cele szkolenia:
Warsztat z planowania strategicznego jest ukierunkowany na poznanie metod i narzędzi wspierających kadrę menedżerską w procesie przygotowania i monitorowania realizacji strategii. Uczestnicy szkolenia zapoznają się z metodyką tworzenia planu strategicznego i będą w stanie poprzez właściwe zarządzanie zmianą przenieść je na konkretne działania.
Korzyści dla organizacji:
Szkolenie będzie doskonała inspiracją do podjęcia decyzji o kluczowych zmianach w wybranych obszarach funkcjonalnych rzutujących na wyniki finansowe oraz wartość Państwa organizacji.
Korzyści dla uczestnika:
Uczestnicy uzyskają praktyczną wiedzę dotyczącą planowania strategicznego ze szczególnym uwzględnieniem takich elementów jak: właściwe podejmowanie decyzji, formułowanie celów oraz przeanalizowanie ryzyk. Wartością dodaną dla uczestników warsztatów jest dokonanie przeglądu międzynarodowych standardów wspierających zarządzanie strategiczne wywodzących się z sektora publicznego.
Adresaci szkolenia:
Kadra menedżerska średniego i wyższego szczebla.
Metodyka szkolenia:
Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania i budowaniu ładu zarządzania organizacją. Podczas szkolenia będą wykorzystywane następujące techniki szkoleniowe:
- Prezentacja multimedialna, warsztaty, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, studia przypadków, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
- Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Program szkolenia:
CZAS TRWANIA: 1 DZIEŃ
-
WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
- Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
- Omówienie głównych elementów warsztatów.
-
PROCES BUDOWANIA KONCEPCJI STRATEGICZNEJ ORGANIZACJI- FILARY ROZWOJU.
- Zasady opracowania analizy otoczenia i wnętrza organizacji.
- Określenie głównych celów oraz wartości organizacyjnych.
- Plan zmian strategicznych – komunikowanie strategii.
- Proces wyznaczania kierunku strategicznego organizacji.
-
ETAPY PROCESU PODEJMOWANIA DECYZJI STRATEGICZNYCH.
- Metodyka opracowania mapy strategicznej.
- Podejmowanie decyzji strategicznych – zasady, odpowiedzialność i skuteczność w realizacji planów.
- Kaskadowanie strategii w dół organizacji - dlaczego nie zawsze się udaje osiągnąć pożądane rezultaty.
- Monitorowanie realizacji strategii – skuteczne systemy raportowania.
-
EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE ZMIANĄ STRATEGICZNĄ – PRZEGLĄD BRYTYJSKICH METODYK OSIĄGANIA DOSKONAŁOŚCI.
-
Przegląd brytyjskich metodyk zarządzania związanych z realizacją celów strategicznych organizacji:
-
Metodyka zarządzania wartością organizacji
MoV (ang. Management of Value). -
Metodyka zarządzania ryzykiem
M_o_R (ang. Management of Risk). -
Metodyka zarządzania portfelem
(ang. Management of Portfolios). -
Metodyka zarządzania programami
(ang. Management Successful Programmes). - Metodyka zarządzania projektami – PRINCE2.
-
Metodyka zarządzania wartością organizacji
-
Przegląd brytyjskich metodyk zarządzania związanych z realizacją celów strategicznych organizacji:
-
UKIERUNKOWANIE STRATEGICZNE ZESPOŁU ORGANIZACJI.
- Zasady skutecznego delegowania działań.
- Model przywództwa sytuacyjnego, jako element skutecznej komunikacji wyznaczanych zadań.
- Monitorowanie osiągniętych rezultatów i wdrażanie działań korygujących.
- PODSUMOWANIE WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH I WNIOSKI KOŃCOWE.