A A A

Zasoby ludzkie

Nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi to szeroka dziedzina i zbiór praktycznych, bardzo zróżnicowanych umiejętności. Dlatego umiejętne ich dostosowanie i sprawne wykorzystanie w praktyce gwarantują sukces w zarządzaniu pracownikami.

Wsparcie doradcze KMDC z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi ma na celu rozwój wiedzy i kluczowych kompetencji z zakresu zarządzania personelem oraz praktycznych umiejętności związanych z wszystkimi procesami zarządzania zasobami ludzkimi.  Gwarantujemy rozwój i poszerzenie wiedzy oraz zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie planowania, realizacji i ewaluacji procesów dotyczących: rekrutacji i selekcji pracowników, motywowania ich, oceniania oraz rozwoju, a także wiedzę jak wybrać i dostosować do swojej organizacji i specyfiki poszczególne metody zarządzania pracownikami.

W ramach doradztwa w zarządzaniu zasobami ludzkimi proponujemy następujący, szeroki zakres usług doradczych popartych naszymi własnymi doświadczeniami i wdrożeniami, uzależniony oczywiście od indywidualnego zapotrzebowania Klienta i poprzedzony wstępnymi konsultacjami KMDC przed opracowaniem dedykowanego projektu wdrożeniowego:

  • Zarządzanie zasobami ludzkimi, polegające m.in. na wsparciu menedżerów i osób pełniących role nadzoru i kontroli pracowników w firmie w nabyciu umiejętności mechanizmów odpowiedniego motywowania pracowników, zapobiegania powstawaniu konfliktów oraz umiejętne rozwiązywanie tych, które już zaistniały, we wdrożeniu zasad odpowiedzialnego delegowania zadań, czy też odkryciu i wzmocnieniu u siebie cech lidera.
  • Trening umiejętności osobistej, będący dedykowanym programem wdrożeniowym dzięki któremu możliwe jest uzyskanie, w organizacji biznesowej wśród osób zarządzających, kluczowych umiejętności przywódczych uzależnionych od różnych sytuacji i zdarzeń biznesowych. Dzięki niniejszemu programowi organizacja potrafi Identyfikować nie tylko własne silne strony i obszary do rozwoju lecz również wpływać na rozwój komunikacyjny członków danego zespołu projektowego. Dodatkowo program pokazuje, jak świadomie wykorzystać techniki i narzędzia komunikacyjne niezbędne do skutecznego zarządzania ludźmi oraz pozwala rozwinąć techniki motywowania pracowników w zależności od ich indywidualnych potrzeb.
  • Skuteczne zarządzania komunikacją. Komunikujemy się by przekazać informacje, kluczowe zagadnienia biznesowe, motywować, wspierać lub negocjować najkorzystniejsze warunki. Niezależnie od celu i aktualnych potrzeb rozmówcy, skuteczne komunikowanie jest podstawą relacji międzyludzkich. Takie elementy jak słuchanie, konstruktywne prowadzenie dyskusji, asertywne wyrażanie własnego zdania to umiejętności konieczne, by kontaktować się z innymi i odnosić sukcesy w życiu osobistym i zawodowym.  Usługi doradcze w tym zakresie to idealny sposób na doskonalenie umiejętności na każdym z etapów komunikacji tak, by budowanie relacji między pracownikami było łatwiejsze, a praca była wykonywana zgodnie z oczekiwaniami menedżerów i interesami organizacji. 
  • Budowanie sprawnego zespołu menedżerskiego, to kolejny, autorski progam doradztwa KMDC w zakresie opanowanie zasad skutecznej komunikacji w zespole menedżerskim. Pokazujemy w jaki sposób należy budować autorytet, jak wykorzystywać postawę asertywną w procesie komunikacji z menedżerami i pracownikami, przybliżamy zasady prezentowania trudnych decyzji i udzielania konstruktywnej krytyki oraz pochwał, czy też określamy zakres szybkiego rozpoznawania sytuacji będących potencjalnym źródłem konfliktów.
  • Inteligencja emocjonalna w zarządzaniu, to autorski program doradczy opracowany przez trenerów KMDC, który koncentruje się na znaczeniu i używaniu Inteligencji Emocjonalnej w praktyce życia biznesowego. Pomagamy rozwiązać niefortunny konflikt ze współpracownikiem, doprowadzić do pomyślnego sfinalizowania transakcji, budować satysfakcjonujące relacje z szefem i podwładnymi, utrzymać kontrolę nad zadaniem, aż do pomyślnego zakończenia oraz poradzić sobie z wieloma wyzwaniami, które mają wpływ na sukces zawodowy. IE możemy rozwiązać problemy z rotacją i morale pracowników, możemy połączyć wspólną energię dla osiągnięcia efektu synergii, poprawić kreatywność, a tym samym osiągać coraz lepsze wyniki. Ten dedykowany typ doradztwa przybliża zagadnienia inteligencji emocjonalnej i pozwola na zainspirowanie do zmiany ku sukcesowi zarówno pojedynczej jednostki, jak i całych zespołów.
  • Kierowanie zespołem pracowniczym. Program pozwala nabyć kluczowe umiejętności z zakresu efektywnego i skutecznego przewodzenia i kierowania zespołami pracowniczymi.  Nowoczesne zarządzanie zespołami pracowniczymi to szeroka dziedzina i zbiór praktycznych umiejętności, dlatego umiejętne ich dostosowanie i sprawne wykorzystanie w praktyce gwarantują sukces w zarządzaniu pracownikami. Celami szczegółowymi programu doradczego przeprowadzanemu przez konsultantów KMDC są m.in.:
    • Doskonalenie umiejętności przekazywania krytyki i pochwały. 
    • Zrozumienie i nauczenie się mechanizmów odpowiedniego motywowania ludzi. 
    • Rozpoznanie kierunku i siły działania motywatorów zewnętrznych. 
    • Nauczenie się zasad odpowiedzialnego delegowania zadań.
    • Ćwiczenie rozmów szczególnie w trudnych sytuacjach.
    • Poznanie istoty skutecznego stylu zarządzania zespołem.
    • Nauka rozpoznawania stylu zarządzania w organizacji.
    • Określenie roli, celów i zadań lidera zespołu.
    • Świadome wykorzystanie technik i narzędzi komunikacji niezbędnych do skutecznego zarządzania ludźmi. 
  • Komunikacja wewnętrzna, team-building. Proponujemy Państwu autorski program doradczy w postaci zaprojekktowanych dla organizacji biznesowej dedykowanych warsztatów dzięki którym uzyskają Państwo nowe umiejętności w zakresie treningu umiejętności współpracy w zespole, budowania zespołu, skutecznej organizacji pracy zespołu, prezentacji uwarunkowań skutecznej współpracy, treningu umiejętności komunikowania się zarówno w kontaktach wewnętrznych jak i  zewnętrznych, konstruktywnego przezwyciężania sytuacji trudnych i konfliktowych, metod grupowego rozwiązywania problemów.
  • Negocjacje w biznesie. To kolejny, po komunikacji wewnętrznej, autorski program KMDC będący kompilacją zdobycia praktycznych umiejętności połączonych z uzyskaniem przez organizację biznesową szczegółowego raportu nt. umiejętności pracowników w zakresie różnych taktyk negocjacyjnych. Podstawowym celem programu doradczego jest pogłębienie i utrwalenie wiedzy poprzez ćwiczenia praktyczne dotyczące umiejętności wykorzystania różnych taktyk negocjacyjnych- tak, aby doprowadzić do zbliżenia prezentowanych stanowisk, a wynik negocjacji był zadowalający dla stron biorących udział w rozmowach. Skuteczne negocjacje kończą się sukcesem, jeżeli obie strony są zadowolone z wyniku, które uzyskały.
  • Zarządzanie zespołem projektowym. Program wskazuje kluczowe umiejętności z zakresu efektywnego i skutecznego przewodzenia i zarządzania zespołami projektowymi. Nasi trenerzy podkreślają, że umiejętność budowania zespołu opartego na wzajemnej współpracy jego członków jest podstawą skutecznego realizowania wyznaczonych zadań. Celem programu jest również ocena możliwości wykorzystania metod zarządzania projektami zgodnie ze standardem PMBoK (Project Management Body of Knowledge) i metodyką PRINCE2. Niniejszym zakresem doradczym pragniemy zainteresować w szczególności obecnych i przyszłych kierowników projektów, uczestników zespołów realizujących projekt, osoby pełniące role nadzoru i kontroli projektów, menedżerów zaangażowanych w proces wsparcia i nadzoru kierownika projektu oraz pracowników Biur Zarządzania Projektami.

Poleć znajomemu


Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym aptece, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w Polityce prywatności. Rozumiem