Szkolenia

A A A

Zarządzanie zmianą

Zobacz najbliższe terminy szkolenia

Opis i cele szkolenia:

Zarządzanie zmianami oraz sprawne ich wdrażanie stało się kluczowym wymogiem funkcjonowania każdej organizacji. Prezentowane szkolenie przybliża nie tylko samą metodykę projektowania i wdrażania zmiany, ale także uczy, w jaki sposób radzić sobie z oporem pracowników wobec zmian.

Na szkoleniu uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie komunikować zmianę, jak przeprowadzać kluczowe zadania związane ze zmianą. Podczas warsztatów pokażemy i przećwiczymy techniki wywierania wpływu. Dowiemy się, jak pracować kreatywnie nad własnym rozwojem, jak z sukcesem wdrażać zmiany również we własnym życiu i w odniesieniu do siebie.

Korzyści dla organizacji:

  • Uczestnicy szkolenia uzyskają wiedzę i narzędzia pozwalające zrozumieć, zaplanować i wdrożyć zmianę w organizacji – zarówno na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym.
  • Znajomość metod i narzędzi wspomagającymi zarządzanie zmianami.
  • Wykształcenie postawy otwarcia na zmiany, autodiagnozy predyspozycji przywódczych, radzenia sobie ze zjawiskiem oporu.
  • Szkolenie ułatwia zrozumienie procesu zarządzania i jego efektów w sytuacji wdrażania zmian.
  • Wyedukowanie i przygotowanie grupy liderów zmiany, gotowych w ramach organizacji do ich zaplanowania i wdrożenia.

Korzyści dla uczestnika:

  • Uczestnicy zrozumieją proces zmian zarówno z perspektywy uczestnika procesu jak i lidera wdrążającego zmianę.
  • Poznają korzyści wynikające z ustruktualizowanego podejścia do dużego zadania jak do projektu.
  • Uzyskają wiedzę w zakresie powiązania doświadczeń w zarządzaniu projektami z umiejętnościami potrzebnymi w zarządzaniu zmianą.
  • Nabędą umiejętność spojrzenia na proces zmian z różnych perspektyw biznesowych.
  • Utrwalą zmianę postrzegania sytuacji (od poczucia zagrożenia do osobistego rozwoju).
  • Zdobędą umiejętności planowania i skutecznego wdrażania zmiany.
  • Nauczą się zarządzać ryzykiem podczas wdrażania zmiany.
  • Zdobędą kluczową wiedzę na temat psychologicznego aspektu zmiany.
  • Nauczą się rozpoznawać i radzić sobie z oporem.
  • Dowiedzą się jakie techniki wywierania wpływu można etycznie stosować zarządzając zmianą.

Adresaci szkolenia:

Menedżerowie wszystkich szczebli zarządzania w organizacji. Kierownicy projektów. Inne osoby, które są zainteresowane rozwojem wiedzy i umiejętności związanych z planowaniem i wdrażaniem zmian w organizacji.

Metodyka szkolenia:

Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:

  • Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
  • Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
  • Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.

Program szkolenia:

CZAS TRWANIA: 2 DNI

DZIEŃ I

Wprowadzenie do warsztatów. 

  • Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
  • Omówienie głównych elementów warsztatów.
  1. Wprowadzenie do zarządzania zmianami.
    • Punkt wyjścia – jak radzisz sobie z sytuacją zmiany (warsztat panelowy).
    • Zarządzanie zmianą  - kluczowe aspekty. 
    • Psychologia zmiany - szansa a może konieczność?
    • Stereotypy dotyczące zmiany.
    • Przesłanki doskonalenia organizacji.
    • Przygotowanie się do zmiany.
    • Metody doskonalenia organizacji.
  2. Skuteczność doskonalenia organizacji.Charakter zmian organizacyjnych.
    • Wieloaspektowość pojęcia zarządzania zmianami organizacyjnymi.
    • Główne czynniki inicjujące zmiany w przedsiębiorstwach. 
    • Siły rynkowe działające na rzecz zmian.
    • Zmiana planowana czy zmiana dostosowawcza?
  3. Proces zarządzania zmianą w organizacjach.
    • Kultura organizacyjna promująca zmiany.
    • Główne kroki procesu zarządzania zmianą.
    • Motywy, cele, rodzaje i istota zmian w przedsiębiorstwie.
    • Efektywna komunikacja w procesie zmian.
    • Radzenie sobie z oporem wobec zmian.
  4. Scenariusze wdrożeniowe dla zmian organizacyjnych. 
    • Wdrożenie zmian optymalizacyjnych w procesach biznesowych.
    • Wdrożenie zmian transformacyjnych.
    • Wdrażanie zmian strategii  i działań operacyjnych. 
    • Reinżynieria procesów biznesowych. 
  5. Model wprowadzania zmian w przedsiębiorstwie. 
    • Model 3 kroków.
    • Psychologia każdego z 3 etapów (ćwiczenie w którym zostanie omówione co dzieje się na każdym etepie wśród uczestników zmiany oraz jaka jest na tych etapach rola i zadania lidera). 
    • Podejście sytuacyjne do realizacji i zmian celów biznesowych.

Podsumowanie I dnia warsztatów szkoleniowych.

DZIEŃ II

  1. Metodyka projektowania zmian w przedsiębiorstwie (ćwiczenia zespołowe).
    • Planowanie zmiany.
    • Implementacja zmiany.
    • Monitorowanie osiąganych rezultatów.
    • Korygowanie przyjętych założeń.
  2. Aspekt psychospołeczny wprowadzania zmian
    • Rola komunikacji we wdrażaniu zmian (ćwiczenie).
    • Jak skutecznie komunikować zmianę (ćwiczenie).
    • Źródła oporu wobec zmian. 
    • Zrozumienie przyczyn oporu wobec zmian.
    • Rozpoznawanie symptomów oporu (ćwiczenie).
    • Metody przełamywania oporu i konfliktów (ćwiczenie).
    • Angażowanie pracowników w proces zmian – techniki.
  3. Skuteczne wywieranie wpływu przez lidera zmiany
    • Jak być liderem w każdej sytuacji?
    • Rola lidera w obliczu zmiany. Dobór narzędzi i technik do zarządzania zmianą.
    • Budowanie zaufania i akceptacji zmian organizacyjnych
    • Jak przekonywać ludzi do zmiany.
    • Wywieranie wpływu na ludzi (warsztat). 
  4. Automotywacja w procesie kreatywnego zarządzania zmianą 
    • Jak prawidłowo rozpoznawać własne uczucia?
    • Diagnoza indywidualnych postaw wobec zmian oraz poznanie sposobów zwiększenia elastyczności wobec zmiany.
    • Własny sposób myślenia – rozpoczynanie zmian od nas samych.
    • Szukanie nowych rozwiązań w znanych sytuacjach.
  5. Rozwiązywanie problemów podczas wdrażanej zmiany
    • jak rozpoznać i zdefiniować problem
    • analiza problemu (poznamy metody: macierz wagi i trudności problemu oraz diagram przyczynowo-skutkowy)
    • narzędzia generowania rozwiązań (zastosowanie burzy mózgów – ćwiczenie)
    • wybór rozwiązania – macierz oceny kryteriów wyboru
    • realizacja wybranego rozwiązania
    • metody oceny rozwiązania
  6. Zarządzanie projektami a zarządzanie zmianą
    • Zarządzanie projektem w świetle wprowadzania zmian organizacyjnych.
    • Rola menadżera w zarządzaniu zmianą, jej kreowaniu i wprowadzaniu.
    • Procedura sterowania zmianami.
    • Dokumenty formalne w zarządzaniu zmianą.

Podsumowanie warsztatów szkoleniowych i wnioski końcowe.

Poleć znajomemu


Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym aptece, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w Polityce prywatności. Rozumiem