Zarządzanie zasobami ludzkimi
Zobacz najbliższe terminy szkoleniaOpis i cele szkolenia:
Nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi to szeroka dziedzina i zbiór praktycznych umiejętności bardzo zróżnicowanych. Dlatego umiejętne ich dostosowanie i sprawne wykorzystanie w praktyce gwarantują sukces w zarządzaniu pracownikami. Szkolenie ma na celu rozwój wiedzy i kluczowych kompetencji z zakresu zarządzania personelem oraz praktycznych umiejętności związanych z wszystkimi procesami zarządzania zasobami ludzkimi.
Korzyści dla organizacji:
- Konsultacje i wymiana praktycznych doświadczeń między uczestnikami warsztatów i trenerem.
- Przekazanie uczestnikom szkolenia w sposób przystępny i uporządkowany wiedzy z zarządzania projektami i komunikacji w zespole.
- Zrozumienie i nauczenie się mechanizmów odpowiedniego motywowania pracowników.
- Nauczenie się zasad odpowiedzialnego delegowania zadań.
- Poznanie istoty skutecznego stylu zarządzania pracownikami i zespołem. .
- Odkrycie i wzmocnienie u siebie cech lidera.
- Nabycie umiejętności zapobiegania powstawaniu konfliktów oraz umiejętne rozwiązywanie tych, które już zaistniały.
- Zdobycie umiejętności utrzymywanie lepszych relacji.
- Zwiększenie własnej skuteczności we współpracy z innymi.
- Łatwiejsze osiąganie zamierzonych celów, przy zachowaniu odpowiednich relacji z innymi.
- Zachęcenie uczestników szkolenia do zastosowania poznanych w trakcie szkolenia technik i narzędzi do realizacji swoich zadań i przedsięwzięć w codziennej pracy.
Korzyści dla uczestnika:
Uczestnicy rozwiną i poszerzą wiedzę na temat nowoczesnego zarządzania zasobami ludzkimi oraz zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie planowania, realizacji i ewaluacji procesów dotyczących: rekrutacji i selekcji pracowników, motywowania ich, oceniania oraz rozwoju w samorządzie. Będą również potrafili wybrać i dostosować do swojej organizacji i specyfiki poszczególne metody zarządzania pracownikami.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie w szczególności kierowane jest do:
- Obecnych i przyszłych kierowników zespołów,
- Uczestników zespołów realizujących projekty.
- Osoby pełniące role nadzoru i kontroli pracowników.
- Menedżerów zaangażowanych w proces wsparcia i nadzoru pracowników.
Metodyka szkolenia:
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
- Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
- Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
- Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Program szkolenia:
CZAS TRWANIA: 2 DNI
-
WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
- Prezentacja trenera.
- Prezentacja uczestników szkolenia.
- Omówienie zakresu warsztatów.
-
PROCES ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W PRAKTYCE.
- Podstawowe procesy zarządzania personelem.
- Główne założenia oraz zasady ZZL w firmie.
- Cykl zarządzania personelem w organizacji.
-
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI Z PSYCHOLOGICZNEGO PUNKU WIDZENIA
- Zaangażowanie pracowników.
- Dążenie do elastyczności.
- Praca zespołowa.
- Źródła potencjalnych konfliktów i sposoby ich rozwiązywania.
-
REKRUTACJA I SELEKCJA PRACOWNIKÓW.
- Przygotowanie procesu rekrutacji i selekcji.
- Budowanie profili kompetencji.
- Metody naboru, budowanie bazy kandydatów.
- Metody selekcji pracowników.
- Rodzaje wywiadów sekcyjnych, stosowane metody.
- Procedura Assessment Center .
-
SZTUKA PROWADZENIA WYWIADU SELEKCYJNEGO.
- Zachowania kandydata i ich interpretacja.
- Metody skuteczne dla wywiadu.
- Zadawanie pytań.
- Błędy w ocenianiu i sposoby ich eliminacji.
-
MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW.
- Czym są motywy i samo motywowanie.
- Rodzaje motywacji u człowieka – podstawy psychologiczne.
- Czynniki motywujące do pracy.
- Diagnoza motywacji własnej.
- Zasady i procedury motywowania niefinansowego.
- Skuteczna krytyka.
- Skuteczna pochwała.
- Rozmowy korygujące zachowania.
- Najczęściej popełniane błędy w motywowaniu przez przełożonych.
-
OCENIANIE PRACOWNIKÓW.
- Cele i rodzaje systemów oceniających.
- Systemy ocen okresowych.
- Przeszkody w skutecznym ocenianiu – jak je pokonywać.
- Metody wykorzystywane w ocenianiu pracowników.
- Dokumenty wykorzystywane w procedurze oceniania.
- Rozmowa oceniająca – etapy, zasady jej prowadzenia.
- Obiektywność oceny, eliminowanie typowych błędów oceny.
- Ocena 360 stopni – nie tylko dla menedżerów.
-
ROZWÓJ I SZKOLENIA PRACOWNIKÓW.
- Projektowanie działań szkoleniowych.
- Analiza potrzeb szkoleniowych – metody
- Wybór firmy szkoleniowej – analiza czynników decydujących
- Prowadzenie szkolenia, stosowane metody techniki
- Ocena efektywności szkoleń:
- Stosowane metody i ich efektywność,
- Etapy ewaluacji – poziomy zaawansowania
-
USTALANIE CELU I PRIORYTETÓW DZIAŁAŃ.
- Metoda definiowania celów - S.M.A.R.T.
- Model osiągania celów – wizja, test, elastyczność.
- Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda - czyli jak wykorzystać odpowiednio czas na realizację zadań.
- Horyzonty planowania – klucz do określania priorytetów.
- Zyskiwanie czasu dzięki kasowaniu negatywnych nawyków – lista rzeczy, których nie należy robić.
-
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA - OSIĄGANIE REZULTATÓW PRZY OPTYMALNYM WYKORZYSTANIU ZASOBÓW.
- Cztery generacje zarządzania czasem.
- Złota zasada Pareto - koncentracja na esencji, moc kasowania i potęga upraszczania.
- 5 kroków do sukcesu i wzrostu motywacji.
- Prawo Parkinsona – magia terminów zwiększających efektywność.
- Prawo Hofstadtera – uważaj co robisz, bo będziesz to robił dłużej, niż myślisz.
- Lenistwo bycia zajętym – jak bycie zajętym, wydajność i produktywność różnią się od siebie.
-
SKUTECZNE PLANOWANIE DZIAŁAŃ A ZARZĄDZANIE CZASEM.
- Technika ALPEN – o krok bliżej na rzecz doskonałości biznesowej.
- Dobra organizacja dnia – czynniki sukcesu zawodowego.
- Najlepsze praktyki w planowaniu działań.
- Techniki radzenia sobie ze zmianą priorytetów zadań.
-
AUTOMOTYWACJA.
- Strategie motywacji a skuteczność.
- Sposoby zwiększania automotywacji w najtrudniejszych momentach.
- Sposoby wzmacniania poczucia własnej wartości i budowanie pewności siebie w kontaktach z innymi.
-
SZTUKA PODEJMOWANIA TRAFNYCH DECYZJI.
- Przypomnienie priorytetów zadań.
- Skuteczne delegowanie zadań.
- Zasada ABC.
- Wprowadzanie dyscypliny w życiu codziennym, prywatnym i zawodowym.
-
ORGANIZACJA CZASU A WSPÓŁPRACA I BUDOWANIE RELACJI Z PRACOWNIKAMI.
- Asertywność, droga do oszczędności czasu.
- Jasna i rzeczowa komunikacja z ludźmi.
- Planowanie i prowadzenie udanych spotkań, czyli osiąganie celu bez straty czasu.
-
ROLA LIDERA I PRZYWÓDZTWO – SEKRETY SKUTECZNEGO DZIAŁANA.
- Przywództwo i kierowanie.
- Definiowanie przywództwa.
- Podstawowe różnice miedzy przywództwem i kierowaniem.
- 8 kroków do przywództwa.
- Cechy i rola lidera w zespole i organizacji.
- Ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb rozwojowych.
- Formułowanie własnej wizji przywódczej i ustalenie najlepszej metody jej urzeczywistnienia.
-
STYLE PRZYWÓDZTWA I ICH WYKORZYSTANIE W ORGANIZACJI.
- Jaki jest mój styl przywództwa?
- Moja droga rozwoju menedżerskiego.
- Moja rola, jako członka zespołu projektowego.
- Koncepcja przywództwa sytuacyjnego Blancharda.
-
POSTAWY MOTYWUJĄCE WSPÓŁPRACOWNIKÓW.
- Zachowania lidera sytuacyjnego.
- Wywieranie wpływu bez formalnej władzy.
- Wizja i kierunki oddziaływań lidera.
-
SKUTECZNE KOORDYNOWANIE DZIAŁAŃ W ZESPOLE.
- Aspekt wielowymiarowej komunikacji.
- Opanowanie sztuki przekonywania.
- Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi.
- Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać?
- PODSUMOWANIE I WNIOSKI KOŃCOWE