Zarządzanie czasem
Zobacz najbliższe terminy szkoleniaOpis i cele szkolenia:
Bądź kreatywny, przejmij stery i stwórz prawdziwą równowagę pomiędzy zadaniami biznesowymi a swoimi ograniczeniami. Zapoznaj się z nowoczesnymi technikami wspomagającymi zarządzanie bezcennym zasobem, jakim jest czas. Ten wielowymiarowy warsztat pozwala Tobie wyostrzyć percepcję, zwalczyć obiektywne przeszkody, które dotychczas stały na drodze w osiąganiu doskonałych wyników.
Nasi eksperci przeszli trudną i bardzo "krętą" drogę w dokonaniu selekcji narzędzi i technik wspierających zarządzanie czasem. Dzięki temu mamy przyjemność podzielić się z Tobą praktyczną wiedzą sprawdzoną w wielu skomplikowanych działaniach biznesowych. Wyznaczyliśmy sobie ambitny, lecz realny cel tj. przekazanie kluczowych umiejętności niezbędnych do przyjęcia kontroli nad swoim rozkładem dnia. Wykraczamy poza powszechne stosowane schematy, które niekoniecznie sprawdzają się w coraz bardziej wymagających czasach.
Technika błyskawicznego zarządzanie czasem, którą prezentujemy jest optymalnym w użyciu zestawem ćwiczeń i narzędzi, które gwarantują pomoc, by finalnie wydobyć więcej z Twojego dnia. Warsztat jest skonfigurowany tak, aby umożliwić Ci nowe spojrzenie na sposób, w jaki wykorzystujesz Twój czas i co należy zmienić, aby osiągnąć lepsze wyniki.
Korzyści dla organizacji:
- Zwiększenie efektywności i produktywności organizacji.
- Zdobycie przez pracowników umiejętności zarządzania ograniczeniami.
- Świadome zarządzanie priorytetami i realne planowanie działań biznesowych.
- Możliwość precyzyjnego zastosowania nowych często niekonwencjonalnych strategii działania.
- Rozwinięcie umiejętności stawiania właściwych celów i podejmowania odpowiednich decyzji biznesowych.
- Wzrost efektywności komunikacji i wzajemnego zrozumienia intencji.
Korzyści dla uczestnika:
- Dowiesz się jak przełożyć teorię zarządzania czasem na konkretne rozwiązania.
- Rozwinięcie umiejętności inspirowania do podejmowania wyzwań i zmian.
- Wzrost efektywności m.in poprzez skuteczniejsze delegowanie.
- Znalezienie harmonii między życiem osobistym i zawodowym.
- Umiejętność planowania w kontekście produktywności.
- Poznanie nowoczesnych technik oraz narzędzi IT wspierających zarządzanie czasem.
- Nauczysz się konfigurować pocztę elektroniczną wspierającą efektywne zarządzanie czasem.
- Poznasz techniki radzenia sobie z zaległymi wiadomościami.
- Zdobędziesz nowe umiejętności podczas symulacji, dzięki czemu będziesz miał możliwość wprowadzenia widocznych usprawnień.
Adresaci szkolenia:
Pracownicy oraz kadra menadżerska średniego i wyższego szczebla organizacji.
Metodyka szkolenia:
Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera w zarządzaniu czasem i zespołami interdyscyplinarnymi. Podczas szkolenia będą wykorzystywane następujące techniki szkoleniowe:
- Prezentacja multimedialna, symulacje biznesowe, konsultacje indywidualne, studia przypadków, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
- Prezentacje aplikacji i systemów IT pozwalające osiągnąć lepsze wyniki pracy indywidualnej i grupowej.
Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału z perspektywy własnej organizacji.
PROGRAM SZKOLENIA:
Czas trwania warsztatów: 2 dni
-
WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
- Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
- Omówienie głównych elementów warsztatów.
-
WŁAŚCIWE DEFINIOWANIE CELÓW I USTALANIE PRIORYTETÓW - CZYLI JAK UNIKAĆ GASZENIA „POŻARÓW”.
- Przegląd technik związanych z definiowaniem celów – największe bolączki kadry zarządzającej.
- Projekcja modelu osiągania celów: wizja, test, elastyczność - czyli jak wyznaczać swoje ograniczenia i możliwości.
- Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda - wykorzystanie własnego potencjału wynikającego z wiedzy i umiejętności.
- Horyzonty planowania – klucz do określania priorytetów.
- Zyskiwanie czasu dzięki kasowaniu negatywnych nawyków – przegląd rzeczy, których nie należy robić.
- Sukces jako funkcja efektywności czasu.
-
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA W ZARZĄDZANIU CZASEM - OSIĄGANIE REZULTATÓW PRZY OPTYMALNYM WYKORZYSTANIU WŁASNYCH OGRANICZEŃ.
- Cztery generacje zarządzania czasem - o co właściwie chodziło Eisenhauerowi?
- Stosowanie platynowej zasady Pareto - koncentracja na fundamentach, moc kasowania i potęga upraszczania skomplikowanej rzeczywistości biznesowej.
- 5 kroków do sukcesu i wzrostu własnej motywacji, – co zrobić, aby nam się chciało bardziej.
- Prawo Parkinsona a zarządzanie czasem – magia terminów zwiększających efektywność osobistą.
- Prawo Hofstadtera – miej się na baczności, bo będziesz wykonywał zadania dłużej, niż myślisz.
- Pozory bycia zajętym - różnice między wydajnością a produktywnością.
-
SKUTECZNE PLANOWANIE DZIAŁAŃ A ZARZĄDZANIE CZASEM.
- Technika ALPEN – o krok bliżej na rzecz doskonałości biznesowej.
- Dobra organizacja dnia – czynniki gwarantujące sukces zawodowy.
- Techniki radzenia sobie ze zmianą priorytetów zadań - jak zarządzać wielozadaniowością i zmianą zasad.
- Najlepsze praktyki w planowaniu zadań – jak nie dać się zaskoczyć naszym partnerom biznesowym.
- Asertywność w zarządzaniu czasem – dlaczego tak trudno powiedzieć nie?
-
PODEJMOWANIE TRAFNYCH DECYZJI – WSZYSCY O TYM MÓWIĄ TYLKO CZY ABY NA PEWNO ROBIMY TO WŁAŚCIWIE?.
- Systematyczność w ustalaniu priorytetów realizowanych zadań.
- Skuteczne delegowanie zadań – to, o czym marzymy, a nie zawsze się da.
- Zasada ABC – warunki brzegowe, jakie powinny być spełnione.
- Wdrożenie dyscypliny w życiu prywatnym i zawodowym.
-
EKSPLORACJA I DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI ZARZĄDZANIA CZASEM.
- Bądź swoim coachem i mentorem w zarządzaniu czasem - czyli praktyka czyni mistrza.
- Uzyskanie mierzalnych efektów – jak ocenić rzeczywiste wyniki.
- Efektywność pracy - inspirujące fakty z życia biznesowego eksperta.
- Budowanie perspektyw i poczucia dystansu – techniki wielowymiarowego spojrzenia na zadania.
- Modele rozwoju kompetencji coachingowych w zarządzaniu czasem.
- Kształtowanie umiejętności poszukiwania różnych opcji i podejmowanie optymalnych decyzji w czasie.
-
WALKA Z POŻERACZAMI CZASU – ZESTAW PRAKTYCZNYCH WSKAZÓWEK.
- Najwięksi marnotrawcy czasu w organizacjach.
- Techniki eliminowania marnotrawstwa czasu.
-
Główne dylematy w zarządzaniu czasem:
- Zwlekanie, czyli odkładanie spraw na później.
- Przeciążenie informacjami.
- Zarządzanie przez „wyjątki”.
- Wykonywanie kilku prac jednocześnie.
- Perfekcjonizm w życiu biznesowym.
- Samoorganizowanie.
- Sprawne pisanie i czytanie tekstów, – na co zwracamy uwagę, a co pomijamy?
- Efektywne telefonowanie – największa bolączka w świecie biznesowym.
- Odpoczynek w czasie pracy – sztuka zdobycia dystansu do zadań.
- Teoria buforów, jako metoda walki ze stratami czasu.
- Synteza problemów dotyczących zarządzania czasem menedżerów.
-
PLANOWANIE I ORGANIZOWANIE PRACY Z ZASTOSOWANIEM POCZTY ELEKTONICZNEJ.
- Tworzenie dedykowanych do potrzeb widoków zadań.
- Tworzenie matrycy priorytetów Eisenhowera w MS Outlook’u.
- Udostępnianie i synchronizacja kalendarzy – wspieranie pracy grupowej.
- Odpowiedzi na zaproszenia - klucz do naszej efektywności.
- Dodawanie i tworzenie grup dystrybucyjnych wg. ustalonych kryteriów.
- System flagowania wiadomości – praca na rzecz ustalania priorytetów.
- Wykorzystanie telefonów oraz urządzeń mobilnych do zarządzania czasem.
-
SYSTEM ZWIĘKSZANIA EFEKTYWNOŚCI OSOBISTEJ.
- Proces zarządzania strumieniem czynności i aktywności biznesowych.
- Eksploracja modelu procesowego wpływających zadań i ustalanie priorytetów.
- Kroki do uzyskania bezstresowej efektywności przy uwzględnieniu takich miar jak: koszt, zakres, budżet, ryzyko, korzyści, jakość realizacji zadań.
- Studium przypadku – wykorzystanie kalendarza Google i aplikacji w wielozadaniowością.
PODSUMOWANIE WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH I WNIOSKI KOŃCOWE.