Szkolenia

A A A

Trening umiejętności osobistej

Zobacz najbliższe terminy szkolenia

Opis i cele szkolenia:

Celem szkolenia jest zapewnienie wysokich kwalifikacji uczestnikom   w zakresie kluczowych umiejętności przywódczych uzależnionych od różnych sytuacji i zdarzeń biznesowych. Każdy kto chce osiągać sukces w życiu zawodowym i osobistym powinien znać odpowiedzi na poniższe pytania:

  • Jak efektywnie określać i realizować swoje cele?
  • Jak panować nad emocjami i stresem?
  • Jak aktywnie podejmować wyzwania?
  • Jak problemy przekształcać w szanse i możliwości?
  • Jak skutecznie porozumiewać się z ludźmi i wywierać wpływ na innych?
  • Jak panować nad stresem i emocjami?
  • Jak efektywnie określać i realizować swoje cele?

Korzyści dla organizacji:

  • Identyfikować nie tylko własne silne strony i obszary do rozwoju lecz również wpływać na rozwój komunikacyjny członków zespołu projektowego. 
  • Świadomie wykorzystać techniki i narzędzia komunikacyjne niezbędne do skutecznego zarządzania ludźmi. 
  • Rozwinąć techniki motywowania pracowników w zależności od ich indywidualnych potrzeb.

Korzyści dla uczestnika:

  • W jaki sposób identyfikować własne silne strony i obszary do rozwoju.
  • Poznają korzyści, jakie odnoszą menedżerowie wykorzystujący przywództwo do zarządzania przedsiębiorstwem i zespołem projektowych.
  • Uczestnicy będą w stanie wykorzystać skutecznie techniki przywództwa sytuacyjnego.
  • Dowiedzą się dlaczego własne rozwiązania i decyzje choć słuszne, okazują się często nieskuteczne.
  • Poznają skuteczne sposoby motywowania pracowników i rozwiązywania konfliktów
  • Dowiedzą się czym są blokady komunikacyjne i jak je pokonywać.
  • Zrozumieją działanie firmy i zespołu jako systemu wzajemnych oddziaływań.
  • Poznają sposoby działania najlepszych zespołów.

Adresaci szkolenia:

Dla kierowników projektów i członków zespołu projektowego ten interdyscyplinarny warsztat będzie niezwykle cennym doświadczeniem praktycznym dającym możliwość opanowania umiejętności, dzięki któremu można optymalnie wykorzystać wiedzę i umiejętności najcenniejszych zasobów w realizowanych przedsięwzięciach czyli ludzi.

Metodyka szkolenia:

Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:

  1. Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
  2. Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.

Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.

Program szkolenia:

CZAS TRWANIA: 2 DNI

DZIEŃ 1

  1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
    • Prezentacja trenera.
    • Prezentacja uczestników szkolenia.
    • Omówienie zakresu warsztatów.
  2. SKUTECZNOŚĆ OSOBISTA – INICJATYWA WŁASNA A OCZEKIWANIA ORGANIZACJI?
    • Czym jest Twoja skuteczność i jak jest mierzona?
    • Związek skuteczności z sukcesami i satysfakcją.
    • Cechy charakterystyczne ludzi uważanych za najbardziej skutecznych – prawo do naśladowania.
    • Szczęściarze kontra pechowcy - szczęście jako pożądana umiejętność pracowników.
  3. USTALANIE CELU I PRIORYTETÓW DZIAŁAŃ. 
    • Metoda definiowania celów - S.M.A.R.T.
    • Model osiągania celów – wizja, test, elastyczność.
    • Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda - czyli jak wykorzystać odpowiednio czas na realizację zadań.
    • Horyzonty planowania – klucz do określania priorytetów.
    • Zyskiwanie czasu dzięki kasowaniu negatywnych nawyków – lista rzeczy, których nie należy robić.
  4. EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA  - OSIĄGANIE REZULTATÓW PRZY OPTYMALNYM WYKORZYSTANIU ZASOBÓW.
    • Cztery generacje zarządzania czasem. 
    • Złota zasada Pareto -  koncentracja na esencji, moc kasowania i potęga upraszczania.
    • 5 kroków do sukcesu i wzrostu motywacji. 
    • Prawo Parkinsona – magia terminów zwiększających efektywność.
    • Prawo Hofstadtera – uważaj co robisz, bo będziesz to robił dłużej, niż myślisz.
    • Lenistwo bycia zajętym – jak bycie zajętym, wydajność i produktywność różnią się od siebie.
  5. SKUTECZNE PLANOWANIE DZIAŁAŃ A ZARZĄDZANIE CZASEM. 
    • Technika ALPEN – o krok bliżej na rzecz doskonałości biznesowej.
    • Dobra organizacja dnia – czynniki sukcesu zawodowego.Najlepsze praktyki w planowaniu działań. 
    • Techniki radzenia sobie ze zmianą priorytetów zadań.
  6. AUTOMOTYWACJA. 
    • Strategie motywacji a skuteczność.
    • Sposoby zwiększania automotywacji w najtrudniejszych momentach.
    • Sposoby wzmacniania poczucia własnej wartości i budowanie pewności siebie w kontaktach z innymi.

PODSUMOWANIE I DNIA WARSZTATÓW.

DZIEŃ 2

  1. SZTUKA PODEJMOWANIA TRAFNYCH DECYZJI.
    • Przypomnienie priorytetów zadań.
    • Skuteczne delegowanie zadań. 
    • Zasada ABC. 
    • Wprowadzanie dyscypliny w życiu codziennym, prywatnym i zawodowym.
  2. ORGANIZACJA CZASU A WSPÓŁPRACA I BUDOWANIE RELACJI Z PRACOWNIKAMI.  
    • Asertywność, droga do oszczędności czasu.
    • Jasna i rzeczowa komunikacja z ludźmi.
    • Planowanie i prowadzenie udanych spotkań, czyli osiąganie celu bez straty czasu.
  3. ROLA LIDERA I PRZYWÓDZTWO – SEKRETY SKUTECZNEGO DZIAŁANA.
    • Przywództwo i kierowanie.
    • Definiowanie przywództwa.
    • Podstawowe różnice miedzy przywództwem i kierowaniem. 
    • 8 kroków do przywództwa. 
    • Cechy i rola lidera w zespole i organizacji.
    • Ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb  rozwojowych.
    • Formułowanie własnej wizji przywódczej i ustalenie najlepszej metody jej urzeczywistnienia.
  4. STYLE PRZYWÓDZTWA I ICH WYKORZYSTANIE W ORGANIZACJI.
    • Jaki jest mój styl przywództwa?
    • Moja droga rozwoju menedżerskiego.
    • Moja rola, jako członka zespołu projektowego.
    • Koncepcja przywództwa sytuacyjnego Blancharda.
  5. POSTAWY MOTYWUJĄCE WSPÓŁPRACOWNIKÓW. 
    • Zachowania lidera sytuacyjnego.
    • Wywieranie wpływu bez formalnej władzy. 
    • Wizja i kierunki oddziaływań lidera.
  6. SKUTECZNE KOORDYNOWANIE DZIAŁAŃ W ZESPOLE. 
    • Aspekt wielowymiarowej komunikacji.
    • Opanowanie sztuki przekonywania.
    • Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi.
    • Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać?
  7. JAK PRZEJĄĆ WŁADZĘ NAD SWOIM ŻYCIEM I ZAMIENIĆ PORAŻKI W SUKCESY.
    • Pro- kontra reaktywność.
    • Wybór: racjonalizm – irracjonalizm – a może racjonalizowanie.
    • Wzorce sukcesu i wzorce porażki.
    • Sposoby osiągania wewnętrznej przemiany.
    • Założenia zwiększające skuteczność osobistą.
    • Możesz znacznie więcej, niż myślisz.

PODSUMOWANIE I WNIOSKI KOŃCOWE.

Poleć znajomemu


Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym aptece, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w Polityce prywatności. Rozumiem