Skuteczne zarządzanie komunikacja
Zobacz najbliższe terminy szkoleniaOpis i cele szkolenia:
Komunikujemy się by przekazać informacje, kluczowe zagadnienia biznesowe, motywować, wspierać lub negocjować najkorzystniejsze warunki. Niezależnie od celu i aktualnych potrzeb rozmówcy, skuteczne komunikowanie jest podstawą relacji międzyludzkich. Takie elementy jak słuchanie, konstruktywne prowadzenie dyskusji, asertywne wyrażanie własnego zdania to umiejętności konieczne, by kontaktować się z innymi i odnosić sukcesy w życiu osobistym i zawodowym.
Nasze szkolenie to idealny sposób na doskonalenie własnych umiejętności na każdym z etapów komunikacji tak, by budowanie relacji między pracownikami było łatwiejsze, a praca była wykonywana zgodnie z oczekiwaniami menedżerów i interesami organizacji.
Korzyści dla organizacji:
- Doskonalenie kompetencji pracowników w zakresie wykorzystania właściwych technik i narzędzi komunikacji.
- Nabycie umiejętności diagnozowania systemu komunikacyjnego.
- Wykorzystywania odpowiedniego stylu komunikacyjnego do etapu rozwoju pracownika.
- Umiejętności budowania systemu komunikacji zgodnego z kulturą organizacyjną przedsiębiorstwa.
- Zarządzania informacją zwrotną.
- Umiejętności radzenia sobie z konfliktami i problemami w organizacji biznesowej.
- Oceny skuteczności zarządzania komunikacją.
Korzyści dla uczestnika:
Szkolenie zostało przygotowane w taki sposób, aby pomóc swobodnie komunikować się z innymi, efektywnie pracować w zespole oraz osiągać założone cele. Pokazujemy to, co jest ważne, by informacje, które przekazujemy, rzeczywiście trafiały do odbiorcy. Wskazujemy na główne błędy i bariery komunikacyjne, uczymy świadomego podejścia zespołu do rozwiązywania konfliktów i problemów. Przedstawiamy skuteczne techniki pozwalające dopasować się do potrzeb rozmówcy i jego sposobu postrzegania danych zagadnień biznesowych. Całość szkolenia skomponowana jest tak, by uczestnicy zdobywali wiedzę podczas praktycznych ćwiczeń w trakcie symulacji i gier grupowych.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane do każdego pracownika organizacji biznesowej, kto spotyka się z ludźmi, jest wystawiony na ich wpływ i wpływa na innych oraz do uczestników wszelkich zespołów projektowych, sprzedażowych i innych tworzonych w ramach organizacji biznesowej lub wokół niej.
Metodyka szkolenia:
Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania. Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
- Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
- Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Program szkolenia:
CZAS TRWANIA: 1 DZIEŃ
-
WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
- Powitanie uczestników – zasady, przerwy, pytania, wzajemne poznanie się.
- Identyfikacja oczekiwań i doświadczenia uczestników.
- Przedstawienie głównych celów i agendy szkolenia
-
Proces komunikacji – czy jest skuteczny?
- Przekształcanie się informacji – ćwiczenie „głuchy telefon”.
- Model zadaniowy, zespołowy i jednostkowy – czyli jak zarządzać komunikacją w zespole?
- Jak odróżnić menedżera ery wiedzy od menedżera z przeszłości?
- Podstawowe działania, które umożliwią zwiększyć Twoją efektywność komunikacyjną.
- Mistrzowskie zarządzanie wydajnością – klucz do przełamywania barier.
-
MISTRZOWSKIE KONTAKTY BEZPOŚREDNIE – KOMUNIKACJA WERBALNA I NIEWERBALNA.
- Nauka słuchania – jak słuchać, by usłyszeć?
- Podstawowe pytania, aby udoskonalić swój sposób porozumiewania się.
- Komunikacja werbalna i niewerbalna – główne zasady i możliwości osiągania ponadprzeciętnych wyników w zespole.
-
USTALANIE CELU I PRIORYTETÓW DZIAŁAŃ.
- Metoda definiowania celów - S.M.A.R.T.
- Model osiągania celów – wizja, test, elastyczność.
- Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda - czyli jak wykorzystać odpowiednio czas na realizację zadań.
- Horyzonty planowania – klucz do określania priorytetów.
-
ROLA LIDERA PROJEKTU I PRZYWÓDZTWO – SEKRETY SKUTECZNEGO DZIAŁANA.
- Definiowanie przywództwa.
- Podstawowe różnice miedzy przywództwem i kierowaniem.
- 8 kroków do przywództwa.
- Cechy i rola lidera w zespole projektowym.
- Ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb rozwojowych.
- Formułowanie własnej wizji przywódczej i ustalenie najlepszej metody jej urzeczywistnienia.
- Możliwości zwiększania własnego wpływu w relacjach z klientem/ właścicielem projektu/ „wąskimi gardłami”- wykorzystywanie swoich silnych stron (dominacji bądź popularności)
- Budowanie porozumienia. Jak budować poparcie?
- Techniki budowania kontaktu - dopasowanie i prowadzenie.
-
SZTUKA PODEJMOWANIA TRAFNYCH DECYZJI.
- Przypomnienie priorytetów zadań.
- Skuteczne delegowanie zadań.
- Zasada ABC.
- Wprowadzanie dyscypliny w życiu codziennym, prywatnym i zawodowym.
-
SZTUKA PERSWAZJI.
- Jak skuteczniej rozmawiać z klientami/ dostawcami/ właścicielem projektu?
- Język pozytywu, język korzyści i ingracjacja.
- Elementy technik wywierania wpływu ( tzw.„magiczne słowa”).
-
KOMUNIKOWANIE SIĘ W SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH.
- Przypomnienie wybranych technik asertywnych, jako narzędzi komunikacyjnych przydatnych w sytuacji konfliktowej.
- Docieranie do interesów osób uwikłanych w konflikt w miejsce poruszanych przez nich kwestii.
- Umiejętne wyrażanie własnych uczuć.
- Wyrażanie własnych opinii i przekonań.
-
STYLE PRZYWÓDZTWA I ICH WYKORZYSTANIE W ORGANIZACJI.
- Jaki jest mój styl przywództwa?
- Moja droga rozwoju menedżerskiego.
- Moja rola, jako członka zespołu projektowego.
- Koncepcja przywództwa sytuacyjnego Blancharda.
-
SKUTECZNE KOORDYNOWANIE DZIAŁAŃ W ZESPOLE.
- Aspekt wielowymiarowej komunikacji.
- Opanowanie sztuki przekonywania.
- Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi.
- Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać w projekcie?
- Określenie i rozwój grupy do zespołu projektowego
- Kiedy zespół pracuje efektywnie, jako całość, a kiedy jako grupa robocza?
- Zasady prowadzenia efektywnych spotkań.
- Sztuka moderacji - kierownik/ członek zespołu, jako moderator.
- PODSUMOWANIE WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.