Komunikacja wewnętrzna team building
Zobacz najbliższe terminy szkoleniaOpis i cele szkolenia:
Celem zaprojektowanych dla Państwa warsztatów jest zdobycie nowych umiejętności w zakresie treningu umiejętności współpracy w zespole, budowania zespołu, skutecznej organizacji pracy zespołu, prezentacji uwarunkowań skutecznej współpracy, treningu umiejętności komunikowania się zarówno w kontaktach wewnętrznych jak i zewnętrznych, konstruktywnego przezwyciężania sytuacji trudnych i konfliktowych, metod grupowego rozwiązywania problemów.
Nowoczesne zarządzanie zespołami pracowniczymi to szeroka dziedzina i zbiór praktycznych umiejętności, dlatego umiejętne ich dostosowanie i sprawne wykorzystanie w praktyce gwarantują sukces w zarządzaniu pracownikami, a w efekcie wzrost wydajności w realizacji celów stawianych przez organizacje.
Szkolenie nastawione jest na zdobycie praktycznych umiejętności budowania zespołu i poznania sposobów kreowania atmosfery efektywnej współpracy w zespole ze szczególnym uwzględnieniem aspektów komunikacji wewnętrznej. Nasi trenerzy podkreślają, że umiejętność budowania zespołu opartego na wzajemnej współpracy jego członków jest podstawą skutecznego realizowania wyznaczonych zadań.
Korzyści dla organizacji:
- Wykorzystanie w pełni potencjału pracowników.
- Zwiększenie wydajności zespołów.
- Podniesienie zaangażowania pracowników w realizację celów zespołowych.
Korzyści dla uczestnika:
- W jaki sposób identyfikować własne silne strony i obszary do rozwoju w obszarze komunikacji.
- Poznają korzyści, jakie odnoszą menedżerowie wykorzystujący przywództwo do zarządzania organizacją.
- Uczestnicy będą w stanie wykorzystać skutecznie techniki przywództwa sytuacyjnego.
- W jaki sposób zjednać sobie współpracowników.
- Dowiedzą się dlaczego własne rozwiązania i decyzje choć słuszne, okazują się często nieskuteczne.
- Poznają skuteczne sposoby motywowania pracowników i rozwiązywania konfliktów
- Dowiedzą się czym są blokady komunikacyjne i jak je pokonywać.
- Zrozumieją działanie firmy i zespołu jako systemu wzajemnych oddziaływań.
- Poznają sposoby działania najlepszych zespołów.
Adresaci szkolenia:
Pracownicy małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Członkowi zespołów i grup projektowych.
Metodyka szkolenia:
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
- Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
- Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
- Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Program szkolenia:
CZAS TRWANIA: 2 DNI
-
WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW.
- Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
- Omówienie głównych elementów warsztatów.
- Oczekiwania uczestników co do szkolenia.
- Definiowanie wspólnych celów i dodatkowych problemów zgłoszonych przez uczestników szkolenia.
-
CO TO JEST ZESPÓŁ?
- Jednostka, a zespół.
- Czy grupa jednostek jest zespołem?
-
KLUCZOWE ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z BUDOWANIEM ZESPOŁU.
- Planowanie kadr w firmie,
- Wyznaczanie celów i ich egzekwowanie.
- Budowanie zespołów wysokiej skuteczności, wykorzystanie ról zespołowych.
- Motywowanie i ocenianie podwładnych.
-
KOMUNIKACJA W ZARZĄDZANIU ZESPOŁEM.
- Czym jest komunikacja w organizacji?
- Charakterystyka menedżera i określenie własnych predyspozycji kierowniczych uczestników.
- Główne style kierowania i funkcje kierownicze, typy i rodzaje przywództwa.
- Kompetencje i wyzwania skutecznego menedżera w XXI wieku.
- Komunikowanie się lidera z zespołem.
- Przegląd błędów komunikacyjnych w organizacji.
-
KOMUNIKACJA JAKO NARZĘDZIE DO OSIĄGANIA CELU ZESPOŁU.
- Analiza transakcyjna w komunikacji.
- Zasady udzielania informacji zwrotnej.
- Płaszczyzny komunikatu: logiczna i emocjonalna, płaszczyzna apelowa, płaszczyzna ujawniania siebie, płaszczyzna rzeczowa i płaszczyzna relacji
- Aktywne słuchanie.
- Komunikacja jawna i ukryta.
-
FAZY ROZWOJU ZESPOŁU.
- Role zespołowe.
- Faza orientacji i zależności.
- Faza konfliktu i buntu.
- Faza spójności i współpracy w grupie.
- Faza celowej i świadomej aktywności grupy.
- Faza końcowa.
-
ZASADY FUNKCJONOWANIA ZESPOŁU.
- Zasady efektywnego funkcjonowania zespołu.
- Czynniki ułatwiające i utrudniające pracę w zespole.
- Działania, które podnoszą skuteczność zespołu.
- Struktura zespołu.
- Relacje między członkami zespołu.
-
Jak zbudować efektywny zespół? – czyli kompendium wiedzy dla menedżera.
- Wspólna wizja i cele
- Kiedy grupa staje się zespołem?
- Cechy efektywnego zespołu
- Role w zespole
- Rodzaje zachowań w zespole
- Czynniki decydujące o sukcesie zespołu?
-
USTALANIE CELU I PRIORYTETÓW DZIAŁAŃ.
- Metoda definiowania celów - S.M.A.R.T.
- Model osiągania celów – wizja, test, elastyczność.
- Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda - czyli jak wykorzystać odpowiednio czas na realizację zadań.
- Horyzonty planowania – klucz do określania priorytetów.
- Zyskiwanie czasu dzięki kasowaniu negatywnych nawyków – lista rzeczy, których nie należy robić.
-
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA - OSIĄGANIE REZULTATÓW PRZY OPTYMALNYM WYKORZYSTANIU ZASOBÓW.
- Cztery generacje zarządzania czasem.
- Złota zasada Pareto - koncentracja na esencji, moc kasowania i potęga upraszczania.
- 5 kroków do sukcesu i wzrostu motywacji.
- Prawo Parkinsona – magia terminów zwiększających efektywność.
- Prawo Hofstadtera – uważaj co robisz, bo będziesz to robił dłużej, niż myślisz.
- Lenistwo bycia zajętym – jak bycie zajętym, wydajność i produktywność różnią się od siebie.
-
METODY BUDOWANIA AUTORYTETU.
- Podstawowe czynniki budujące autorytet.
- Autorytet funkcji, wiedzy i osobowości.
- Co decyduje o tym że ludzie oceniają mnie jako dobrego lub złego szefa?
- Wskażemy na konkretne kryteria, którymi kierują się pracownicy w dokonywaniu ocen i postaw kierowniczych.
-
KONFLIKT.
- Natura, rozwój, dynamika konfliktów.
- Rodzaje konfliktów.
- Rozpoznawanie przyczyny konfliktów.
- Konsekwencje konfliktów
- Komunikowanie się w konflikcie – dynamika, metody doprowadzania do zmiany, zniekształcenia komunikacji, rozwiązywanie sporu.
-
METODY ZARZĄDZANIA KONFLIKTEM.
- Stymulowanie,
- Ograniczenie,
- Rozwiązywanie,
- Negocjacje,
- Mediacja
-
ZASTOSOWANIE ANALIZY TRANSAKCYJNEJ DLA RADZENIA SOBIE Z SYTUACJAMI KONFLIKTOWYMI.
- Sterowanie relacją poprzez tworzenie komunikatów typu dorosły – dorosły.
- Budowanie komplementarnych relacji między stronami w konflikcie.
- Rozpoznawanie i demaskowanie gier oraz manipulacji.
-
IDENTYFIKACJA I PRZEŁAMYWANIE BARIER W SPRAWNYM KOMUNIKOWANIU SIĘ.
- Diagnoza impasów w pracy zespołu nastawionego na realizację zadania
- Strategie w pokonywaniu impasów i prowadzenia zespołu do celu
- Wykorzystanie pozytywnej siły konfliktów
- Bariery w komunikacji interpersonalnej (przekonania, nawyki, oczekiwania, dostosowanie do powszechnych norm)
- Identyfikacja barier jako pierwszy krok na drodze ich pozytywnego wykorzystywania
- Formułowanie nowych strategii komunikowania się
-
SKUTECZNE KOORDYNOWANIE DZIAŁAŃ W ZESPOLE.
- Aspekt wielowymiarowej komunikacji.
- Opanowanie sztuki przekonywania.
- Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi.
- Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać.
-
SZTUKA PODEJMOWANIA TRAFNYCH DECYZJI.
- Przypomnienie priorytetów zadań.
- Skuteczne delegowanie zadań.
- Zasada ABC.
- Wprowadzanie dyscypliny w życiu codziennym, prywatnym i zawodowym.
-
ORGANIZACJA CZASU A WSPÓŁPRACA I BUDOWANIE RELACJI Z PRACOWNIKAMI.
- Asertywność, droga do oszczędności czasu.
- Jasna i rzeczowa komunikacja z ludźmi.
- Planowanie i prowadzenie udanych spotkań, czyli osiąganie celu bez straty czasu.
-
ROLA LIDERA I PRZYWÓDZTWO – SEKRETY SKUTECZNEGO DZIAŁANA.
- Przywództwo i kierowanie.
- Definiowanie przywództwa.
- Podstawowe różnice miedzy przywództwem i kierowaniem.
- 8 kroków do przywództwa.
- Cechy i rola lidera w zespole i organizacji.
- Ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb rozwojowych.
- Formułowanie własnej wizji przywódczej i ustalenie najlepszej metody jej urzeczywistnienia.
-
STYLE PRZYWÓDZTWA I ICH WYKORZYSTANIE W ORGANIZACJI.
- Jaki jest mój styl przywództwa?
- Moja droga rozwoju menedżerskiego.
- Moja rola, jako członka zespołu projektowego.
- Koncepcja przywództwa sytuacyjnego Blancharda.
-
KOMUNIKACJA MOTYWUJĄCA.
- Udzielanie pozytywnej informacji zwrotnej jako podstawa budowania relacji Przełożony – Pracownik.
- Konstruktywna krytyka.
- Rozmowy rozwojowe i oceniające z pracownikami.
- Rozmowy korygujące zachowania, stopniowanie reakcji.
-
COACHING ZESPOŁU – NARZĘDZIA WSPARCIA DLA KIEROWNIKA.
- Podstawowe zasady budowania zespołu – recepta czy konieczność?
- Zdrowy Coaching – czyli jak zwiększyć motywację do działania.
- Zasady ustalania priorytetów i wyznaczania celów krótko i długoterminowych.
- Postępowanie lidera w sytuacjach kryzysowych – metodyka postępowania.
PODSUMOWANIE I WNIOSKI KOŃCOWE.