Kierowanie zespołem pracowniczym
Zobacz najbliższe terminy szkoleniaOpis i cele szkolenia:
Program pozwala nabyć kluczowe umiejętności z zakresu efektywnego i skutecznego przewodzenia i kierowania zespołami pracowniczymi. Nowoczesne zarządzanie zespołami pracowniczymi to szeroka dziedzina i zbiór praktycznych umiejętności, dlatego umiejętne ich dostosowanie i sprawne wykorzystanie w praktyce gwarantują sukces w zarządzaniu pracownikami. Celami szczegółowymi warsztatu szkoleniowego są m.in.:
- Doskonalenie umiejętności przekazywania krytyki i pochwały.
- Zrozumienie i nauczenie się mechanizmów odpowiedniego motywowania ludzi.
- Rozpoznanie kierunku i siły działania motywatorów zewnętrznych.
- Nauczenie się zasad odpowiedzialnego delegowania zadań.
- Ćwiczenie rozmów szczególnie w trudnych sytuacjach.
- Poznanie istoty skutecznego stylu zarządzania zespołem.
- Nauka rozpoznawania stylu zarządzania w organizacji.
- Odkrycie i wzmocnienie u siebie cech lidera.
Korzyści dla organizacji:
- Określenie roli, celów i zadań lidera zespołu.
- Doskonalenie kompetencji menedżerów w zakresie wykorzystania właściwych technik i narzędzi zarządzania zespołem.
- Umiejętności radzenia sobie z konfliktami i problemami w zespole.
- Podejmowanie lepszych decyzji w oparciu o różne warianty rozwiązań problemów.
- Właściwe definiowanie celów, zadań i ich skutecznie delegowanie.
- Identyfikowanie nie tylko własnych silnych stron i obszarów do rozwoju, lecz również wpływanie na rozwój komunikacyjny członków swojego zespołu.
- Świadome wykorzystanie technik i narzędzi komunikacji niezbędnych do skutecznego zarządzania ludźmi.
- Rozwijanie techniki motywowania pracowników w zależności od ich indywidualnych potrzeb.
Korzyści dla uczestnika:
- W jaki sposób identyfikować własne silne strony i obszary do rozwoju.
- Poznają korzyści, jakie odnoszą menedżerowie wykorzystujący przywództwo do zarządzania organizacją.
- Uczestnicy będą w stanie wykorzystać skutecznie techniki przywództwa sytuacyjnego.
- Dowiedzą się dlaczego własne rozwiązania i decyzje choć słuszne, okazują się często nieskuteczne.
- Poznają skuteczne sposoby motywowania pracowników i rozwiązywania konfliktów
- Dowiedzą się czym są blokady komunikacyjne i jak je pokonywać.
- Zrozumieją działanie firmy i zespołu jako systemu wzajemnych oddziaływań.
- Poznają sposoby działania najlepszych zespołów.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane do kadry menedżerskiej, jak również do każdego pracownika organizacji biznesowej, kto spotyka się z ludźmi, jest wystawiony na ich wpływ i wpływa na innych oraz do uczestników wszelkich zespołów projektowych, sprzedażowych i innych tworzonych w ramach organizacji biznesowej lub wokół niej.
Metodyka szkolenia:
Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania. Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
- Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
- Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Program szkolenia:
CZAS TRWANIA: 1 DZIEŃ
-
WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
- Prezentacja trenera.
- Prezentacja uczestników szkolenia.
- Omówienie zakresu warsztatów.
-
USTALANIE CELU I PRIORYTETÓW DZIAŁAŃ.
- Metoda definiowania celów - S.M.A.R.T.
- Model osiągania celów – wizja, test, elastyczność.
- Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda - czyli jak wykorzystać odpowiednio czas na realizację zadań.
- Horyzonty planowania – klucz do określania priorytetów.
- Zyskiwanie czasu dzięki kasowaniu negatywnych nawyków – lista rzeczy, których nie należy robić.
-
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA - OSIĄGANIE REZULTATÓW PRZY OPTYMALNYM WYKORZYSTANIU ZASOBÓW.
- Cztery generacje zarządzania czasem.
- Złota zasada Pareto - koncentracja na esencji, moc kasowania i potęga upraszczania.
- 5 kroków do sukcesu i wzrostu motywacji.
- Prawo Parkinsona – magia terminów zwiększających efektywność.
- Prawo Hofstadtera – uważaj co robisz, bo będziesz to robił dłużej, niż myślisz.
- Lenistwo bycia zajętym – jak bycie zajętym, wydajność i produktywność różnią się od siebie.
-
METODY BUDOWANIA AUTORYTETU.
- Podstawowe czynniki budujące autorytet.
- Autorytet funkcji, wiedzy i osobowości.
- Co decyduje o tym że ludzie oceniają mnie jako dobrego lub złego szefa?
- Wskażemy na konkretne kryteria, którymi kierują się pracownicy w dokonywaniu ocen i postaw kierowniczych.
-
SKUTECZNE KOORDYNOWANIE DZIAŁAŃ W ZESPOLE.
- Aspekt wielowymiarowej komunikacji.
- Opanowanie sztuki przekonywania.
- Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi.
- Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać.
-
SKUTECZNE PLANOWANIE DZIAŁAŃ A ZARZĄDZANIE CZASEM.
- Technika ALPEN – o krok bliżej na rzecz doskonałości biznesowej.
- Dobra organizacja dnia – czynniki sukcesu zawodowego.
- Najlepsze praktyki w planowaniu działań.
- Techniki radzenia sobie ze zmianą priorytetów zadań (macierz Eisenhauera).
-
SZTUKA PODEJMOWANIA TRAFNYCH DECYZJI.
- Przypomnienie priorytetów zadań.
- Skuteczne delegowanie zadań.
- Zasada ABC.
- Wprowadzanie dyscypliny w życiu codziennym, prywatnym i zawodowym.
-
ORGANIZACJA CZASU A WSPÓŁPRACA I BUDOWANIE RELACJI Z PRACOWNIKAMI.
- Asertywność, droga do oszczędności czasu.
- Jasna i rzeczowa komunikacja z ludźmi.
- Planowanie i prowadzenie udanych spotkań, czyli osiąganie celu bez straty czasu.
-
ROLA LIDERA I PRZYWÓDZTWO – SEKRETY SKUTECZNEGO DZIAŁANA.
- Przywództwo i kierowanie.
- Definiowanie przywództwa.
- Podstawowe różnice miedzy przywództwem i kierowaniem.
- 8 kroków do przywództwa.
- Cechy i rola lidera w zespole i organizacji.
- Ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb rozwojowych.
- Formułowanie własnej wizji przywódczej i ustalenie najlepszej metody jej urzeczywistnienia.
-
STYLE PRZYWÓDZTWA I ICH WYKORZYSTANIE W ORGANIZACJI.
- Jaki jest mój styl przywództwa?
- Moja droga rozwoju menedżerskiego.
- Moja rola, jako członka zespołu projektowego.
- Koncepcja przywództwa sytuacyjnego Blancharda.
-
TEORIE MOTYWACJI I ICH PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIA.
- Dwuczynnikowa teoria Herzberga,
- Hierarchia potrzeb Maslowa,
- Teoria D. McClellanda
- Teorie wzmocnienia i potrzeba osiągnięć.
- Motywacja zewnętrzna i wewnętrzna.
- Model przywództwa sytuacyjnego Blancharda.
-
KOMUNIKACJA MOTYWUJĄCA.
- Udzielanie pozytywnej informacji zwrotnej jako podstawa budowania relacji Przełożony – Pracownik.
- Konstruktywna krytyka.
- Rozmowy rozwojowe i oceniające z pracownikami.
- Rozmowy korygujące zachowania, stopniowanie reakcji.
-
SKUTECZNE MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW PRZY UŻYCIU NARZĘDZI NIEMATERIALNYCH ZASADY SYSTEMÓW MOTYWACYJNYCH.
- Motywacja wewnętrzna a zewnętrzna wśród pracowników.
- Kiedy stosować nagrody a kiedy kary.
- Formowanie efektywnych systemów motywacyjnych.
-
BŁĘDY MOTYWOWANIA
- Najpopularniejsze „demotywatory”.
- Jak nie popełniać błędów innych w tworzeniu sposobów motywowania podwładnych.
- Jak zarządzać aby nie demotywować podwładnych.
-
SKUTECZNE KOORDYNOWANIE DZIAŁAŃ W ZESPOLE.
- Aspekt wielowymiarowej komunikacji.
- Opanowanie sztuki przekonywania.
- Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi.
- Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać?
-
COACHING ZESPOŁU – NARZĘDZIA WSPARCIA DLA KIEROWNIKA.
- Podstawowe zasady budowania zespołu – recepta czy konieczność?
- Zdrowy Coaching – czyli jak zwiększyć motywację do działania.
- Zasady ustalania priorytetów i wyznaczania celów krótko i długoterminowych.
- Postępowanie lidera w sytuacjach kryzysowych – metodyka postępowania.
- PODSUMOWANIE I WNIOSKI KOŃCOWE.