Coaching. Warsztaty wprowadzające
Zobacz najbliższe terminy szkoleniaOpis i cele szkolenia:
Celem głównym warsztatów jest przekazanie Uczestnikom podstawowej wiedzy za zakresu coachingu oraz nabycie podstawowych umiejętności coacha, dzięki czemu Uczestnicy będą mogli podejmować rolę coacha w swojej organizacji biznesowej, a także doskonalić siebie w tej roli, aby sprawnie poruszać się w coraz szybszym i złożonym świecie otrzymując jednocześnie chęci, wiarę i siłę do działania.
Korzyści dla organizacji:
- Coaching jest najszybszym sposobem podnoszenia efektywności, to możliwość rozwijania się w miejscu pracy i pomoc w zmierzaniu ścieżką kariery zawodowej,
- Możliwość precyzyjnego zastosowania nowych strategii działania w miejscu największej potrzeby i największego wpływu,
- Coaching pomaga promować zmianę w organizacji przez osoby strategicznie ważne i opiniotwórcze na różnych poziomach zarządzania,
- Proces rozwojowy precyzyjnie połączony ze specyficznymi zadaniami przynależnymi do konkretnego stanowiska,
- Uwzględnienie ścieżki długofalowego rozwoju (awansu),
- Korzystanie z indywidualnych, charakterystycznych dla konkretnej jednostki strategii,
- Rozwinięcie umiejętności stawiania właściwych celów i podejmowania odpowiednich decyzji,
- Poprawa umiejętności odkrywania prawdziwych talentów, potencjału drzemiącego w ludziach i ukierunkowywania ich na wspólny cel,
- Wypracowanie sposobów osiągania indywidualnych celów w taki sposób, by wpierały osiąganie celów organizacji.
- Wzrost efektywności komunikacji,
Korzyści dla uczestnika:
- Rozwinięcie umiejętności inspirowania do podejmowania wyzwań,
- Szukanie źródeł, motywów działania i świadoma praca nad nimi,
- Budowanie wizji rozwoju, perspektywy działań,
- Bycie skuteczniejszym w znajdowaniu obszarów współpracy,
- Doświadczenie głębokiej rozmowy, kontaktu z osobą, która pomaga rozumieć siebie,
- Stworzenie harmonii pomiędzy swoimi potrzebami i potrzebami firmy, innych ludzi, społeczności,
- Przechodzenie od działań nawykowych do elastycznych,
- Umiejętność zaskakiwania samych siebie,
- Umiejętność stawiania i osiągania celów szybciej i łatwiej niż byłoby to możliwe bez korzystania z pomocy coacha,
- Znalezienie harmonii między życiem osobistym i zawodowym.
Adresaci szkolenia:
Kadra menadżerska średniego i wyższego szczebla w organizacji biznesowej.
Metodyka szkolenia:
Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania i budowaniu ładu zarządzania organizacją. Podczas szkolenia będą wykorzystywane następujące techniki szkoleniowe:
- Prezentacja multimedialna, warsztaty, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, studia przypadków, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
- Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Program szkolenia:
CZAS TRWANIA: 1 DZIEŃ
-
WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
- Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
- Omówienie głównych elementów warsztatów.
-
WPROWADZENIE DO COACHINGU.
- Podstawowe definicje i typy coachingu.
- Etapy procesu uczenia się.
- Coaching jako pełnoprawny obszar zarządzania.
- Korzyści dla jednostki i organizacji wynikające z coachingu.
-
ODKRYCIE I DOSKONALENIE WRODZONYCH UMIEJĘTNOŚCI COACHINGOWYCH.
- Predyspozycje do pracy w zawodzie coacha.
- Ćwiczenie wybranych procedur i narzędzi coachingowych.
- Odkrywanie wartości, talentów, poznawania tego, co nas motywuje i tego, co jest dla nas najważniejsze i co decyduje o naszym spełnieniu.
- Prawidłowe określanie celów oraz twórcze i konsekwentne dążenie do ich osiągnięcia.
- Budowanie poczucia oparcia w sobie poprzez: ugruntowanie, urealnianie, świadomość ciała, świadomość oddechu i optymalne wykorzystywanie źródeł zasilania energetycznego.
- Umiejętność zatrzymania się i poszukiwania rozwiązań strategicznych.
- Poszukiwanie i rozwijanie indywidualnego stylu coachingu.
-
UMIEJĘTNOŚCI W PRACY COACHA.
- Umiejętności komunikacyjne (techniki, style i bariery komunikacyjne).
- Realizowanie celów poprzez zarządzanie czasem.
- Autoprezentacja i wystąpienia publiczne.
- Podnoszenie wydajności poprzez wyznaczanie priorytetów.
- Metody prowadzenie zajęć grupowych.
-
WDRAŻANIE COACHINGOWEGO ZARZĄDZANIA W FIRMIE
- Nabycie umiejętności zarządzania poprzez coaching menedżerski,
- Nabycie umiejętności łączenia ról menedżera i coacha,
- Rozwój umiejętności przywódczych,
- Rozwój umiejętności motywowania i budowania zaangażowania podwładnych.
- Poszerzenie własnego warsztatu menedżerskiego,
- Szybszy rozwój podwładnych (samodzielność, delegowanie),
- Lepsze wykorzystanie potencjału ludzi,
- Budowanie zaangażowania i współodpowiedzialności,
- Wyzwolenie innowacyjności i kreatywności,
- Budowanie efektywnego zespołu,
- Rozwijanie i zatrzymanie w firmie talentów.
-
NARZĘDZIA OCENY EFEKTYWNOŚCI PRACY COACHÓW.
- Uzyskanie mierzalnych efektów.
- Efektywność pracy coacha.
- Zastosowane metody pracy.
PODSUMOWANIE WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH I WNIOSKI KOŃCOWE.