Metodyka budowy strategii przedsiębiorstwa i sztuka wyborów strategicznych
Zobacz najbliższe terminy szkoleniaOpis i cele szkolenia:
Celem warsztatu szkoleniowego jest ugruntowanie i poszerzenie wiedzy dotyczącej zarządzania strategicznego, wykorzystania szeregu technik i metod optymalnego wyboru różnych scenariuszy rozwoju przedsiębiorstwa i kreowania wartości dodanej dla Klientów.
Ze względu na praktyczny charakter szkolenia uczestnicy mają możliwość kreowania strategii firmy i wykorzystania zdobytej wiedzy do oceny szans i zagrożeń podejmowanych przedsięwzięć biznesowych. Podczas szkolenia przedstawimy Państwu praktyczne aspekty budowy, wdrażania i monitorowania realizacji strategii przedsiębiorstwa wskazując na główne problemy implementacyjne.
Korzyści dla organizacji:
- Określić współzależność pomiędzy różnymi obszarami funkcjonowania przedsiębiorstwa.
- Przeprowadzać analizę otoczenia i potencjału firmy oraz wyznaczać cele strategiczne.
- Formułować ramowy plan realizacji strategii przedsiębiorstwa.
- Formułować cele i zadania dla zespołów pracowniczych.
Korzyści dla uczestnika:
- Zapoznanie uczestników z przebiegiem i uwarunkowaniami procesu budowy strategii firmy.
- Rozwijanie umiejętności interdyscyplinarnego, kompleksowego spojrzenia na działalność przedsiębiorstwa.
- Określenie form organizacji procesu planowania strategicznego.
Adresaci szkolenia:
Kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla, właściciele firm, specjaliści odpowiedzialni w danej organizacji za budowę jej strategii.
Metodyka szkolenia:
Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania i budowaniu ładu zarządzania organizacją. Podczas szkolenia będą wykorzystywane następujące techniki szkoleniowe:
- Prezentacja multimedialna, warsztaty, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, studia przypadków, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
- Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Program szkolenia:
CZAS TRWANIA: 2 DNI
DZIEŃ 1
- Wprowadzenie do warsztatów szkoleniowych.
- Główne elementy i pojęcia z zakresu zarządzania strategicznego.
- Misja firmy i jej znaczenie dla interesariuszy przedsiębiorstwa.
- Wizja rozwojowa i jej zasady komunikowania.
- Wartości i ich realizacja w przedsiębiorstwie – kształtowanie kultury organizacyjnej.
- Cele strategiczne – cel celowi nie równy.
- Docelowa grupa klientów – czyli jak wykorzystać niszę rynkową i realnie oceniać szanse i zagrożenia.
- Podsumowanie I dnia warsztatów szkoleniowych.
DZIEŃ 2
- Przegląd zagadnień z I dnia warsztatów szkoleniowych.
- Definiowanie potrzeb rynku poprzez właściwą analizę informacji od Klientów i konkurencji.
- Strategie pozycjonowania i budowy scenariuszy strategicznych.
- Podejmowanie decyzji strategicznych – zasady, odpowiedzialność i skuteczność w realizacji planów.
- Wykorzystanie narzędzi SWOT i Strategicznej Karty Wyników.
- Proces budowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa.
- Kaskadowanie strategii w dół organizacji m.in. poprzez wdrożenie zasad zarządzania przez cele.
- Podsumowanie I i II dnia warsztatów szkoleniowych.