Szkolenia

A A A

Metodyka budowy strategii przedsiębiorstwa i sztuka wyborów strategicznych

Zobacz najbliższe terminy szkolenia

Opis i cele szkolenia:

Celem warsztatu szkoleniowego jest ugruntowanie i poszerzenie wiedzy dotyczącej zarządzania strategicznego, wykorzystania szeregu technik i metod optymalnego wyboru różnych scenariuszy rozwoju przedsiębiorstwa i kreowania wartości dodanej dla Klientów.

Ze względu na praktyczny charakter szkolenia uczestnicy mają możliwość kreowania strategii firmy i wykorzystania zdobytej wiedzy do oceny szans i zagrożeń podejmowanych przedsięwzięć biznesowych. Podczas szkolenia przedstawimy Państwu praktyczne aspekty budowy, wdrażania i monitorowania realizacji strategii przedsiębiorstwa wskazując na główne problemy implementacyjne.

Korzyści dla organizacji:

  1. Określić współzależność pomiędzy różnymi obszarami funkcjonowania przedsiębiorstwa. 
  2. Przeprowadzać analizę otoczenia i potencjału firmy oraz wyznaczać cele strategiczne. 
  3. Formułować ramowy plan realizacji strategii przedsiębiorstwa.
  4. Formułować cele i zadania dla zespołów pracowniczych.

Korzyści dla uczestnika:

  1. Zapoznanie uczestników z przebiegiem i uwarunkowaniami procesu budowy strategii firmy.
  2. Rozwijanie umiejętności interdyscyplinarnego, kompleksowego spojrzenia na działalność przedsiębiorstwa.
  3. Określenie form organizacji procesu planowania strategicznego.

Adresaci szkolenia:

Kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla, właściciele firm, specjaliści odpowiedzialni w danej organizacji za budowę jej strategii.

Metodyka szkolenia:

Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania i budowaniu ładu zarządzania organizacją. Podczas szkolenia będą wykorzystywane następujące techniki szkoleniowe:

  • Prezentacja multimedialna, warsztaty, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, studia przypadków, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
  • Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.

Program szkolenia:

CZAS TRWANIA: 2 DNI

DZIEŃ 1

  1. Wprowadzenie do warsztatów szkoleniowych.
  2. Główne elementy i pojęcia z zakresu zarządzania strategicznego.
  3. Misja firmy i jej znaczenie dla interesariuszy przedsiębiorstwa.
  4. Wizja rozwojowa i jej zasady komunikowania.
  5. Wartości i ich realizacja w przedsiębiorstwie – kształtowanie kultury organizacyjnej.
  6. Cele strategiczne – cel celowi nie równy.
  7. Docelowa grupa klientów – czyli jak wykorzystać niszę rynkową i realnie oceniać szanse i zagrożenia.
  8. Podsumowanie I dnia warsztatów szkoleniowych.

DZIEŃ 2

  1. Przegląd zagadnień z I dnia warsztatów szkoleniowych.
  2. Definiowanie potrzeb rynku poprzez właściwą analizę informacji od Klientów i konkurencji.
  3. Strategie pozycjonowania i budowy scenariuszy strategicznych.
  4. Podejmowanie decyzji strategicznych – zasady, odpowiedzialność i skuteczność w realizacji planów.
  5. Wykorzystanie narzędzi SWOT i Strategicznej Karty Wyników.
  6. Proces budowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa.
  7. Kaskadowanie strategii w dół organizacji m.in. poprzez wdrożenie zasad zarządzania przez cele.
  8. Podsumowanie I i II dnia warsztatów szkoleniowych.

Poleć znajomemu


Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym aptece, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w Polityce prywatności. Rozumiem