Marketing strategiczny
Zobacz najbliższe terminy szkoleniaOpis i cele szkolenia:
Celem szkolenia jest przekazanie praktycznej wiedzy w zakresie kluczowych elementów zarządzania strategicznego polegającego na właściwej ocenia satysfakcji Klientów z dostarczanych produktów bądź usług i optymalnego (pod względem kosztowym) zaspokajania potrzeb odbiorców. Ocena realnych scenariuszy marketingowych i świadoma segmentacja Klientów pozwoli zminimalizować koszty w Państwa przedsiębiorstwie i wykorzystać potencjał organizacyjny.
Korzyści dla organizacji:
- Jak wykorzystać zdobyte nowe kompetencje marketingowe do konkurowania.
- Jak wykorzystać Strategiczną Kartę Wyników do zarządzania wartością dla interesariuszy przedsiębiorstwa.
- W jaki sposób wdrażać strategię rynkową przedsiębiorstwa poprzez bieżącą ocenę dostarczanej wartości dla Klienta.
Korzyści dla uczestnika:
- Zastosować nowe podejście do segmentacji Klientów według ich potrzeb, zachowań oraz wartości.
- Analizować satysfakcję Klientów i wykorzystać wiedzę do optymalizacji procesów biznesowych.
- Poznanie technik zarządzania i optymalizacji portfela klientów dla firmy.
- Zastosować zdobytą wiedzę do monitorowania wartości oferowanych Klientom wynikającą ze wskaźników.
Adresaci szkolenia:
Pracownicy zespołów/działów marketingu lub sprzedaży oraz wszystkie osoby, które chcą podnieść swoje kwalifikacje z zakresu marketingu strategicznego.
Metodyka szkolenia:
Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania i budowaniu ładu zarządzania organizacją. Podczas szkolenia będą wykorzystywane następujące techniki szkoleniowe:
- Prezentacja multimedialna, warsztaty, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, studia przypadków, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
- Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Program szkolenia:
CZAS TRWANIA: 2 DNI
DZIEŃ 1
- Wprowadzenie do warsztatów szkoleniowych.
- Strategie konkurencyjne przedsiębiorstwa.
- Podstawowe strategie rozwoju przedsiębiorstwa.
- Model zarządzania strategicznego firmą.
- Proces budowy wartości dla Klientów – czyli jak stymulować wzrost przychodów.
- Proces oceny rentowności naszych obecnych i przyszłych Klientów.
- Podsumowanie I dnia warsztatów szkoleniowych.
DZIEŃ 2
- Przegląd zagadnień z I dnia warsztatów szkoleniowych.
- Zarządzanie wartością podejście kompleksowe.
- Ocena i analiza własnych procesów biznesowych - perspektywa organizacji.
- Ocena wartości dostarczanych produktów, usług przez Klienta.
- Analiza i ocena Wartości Dodanej dla Klienta (Customer Value Added).
- Wykorzystanie koncepcji zarządzania relacjami z Klientem (CRM) do świadomego zarządzania potencjałem przedsiębiorstwa.
- System mierników operacyjnych i strategicznych (Balanced Scorecard) jako narzędzie do oceny wzrostu wartości dla Klienta.
- Podsumowanie I i II dnia warsztatów szkoleniowych.