Szkolenia

A A A

Analityczne metody podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów

Zobacz najbliższe terminy szkolenia

Opis i cele szkolenia:

Szkolenie ma na celu zapoznanie z technikami myślenia analitycznego oraz rozwój umiejętności kreatywnego podejścia do szeregu problemów biznesowych. Pozwoli to na sprawne określenie przyczyn problemu i znalezienie odpowiednich, skutecznych i nierzadko innowacyjnych rozwiązań. Uczestnicy rozwiną umiejętności znajdowania powiązań między przyczynami powstawania problemu i usystematyzują wiedzę w zakresie projekcji wyników i najlepszych praktyk w zakresie wizualizacji i wnioskowania.

Analiza danych polega na podejmowaniu działań zmierzających do jak najpełniejszego poznania zjawisk i procesów rynkowych. Jest nieodłącznym elementem podejmowania decyzji o charakterze strategicznym i operacyjnym w procesie zarządzania organizacją.

Warsztat obejmuje zagadnienia związane nie tylko z przeglądem technik analitycznych będących podstawowym narzędziem menedżera i zespołów w nowocześnie zarządzanych organizacjach, ale porusza również zagadnienia związane z prezentacją danych liczbowych ich agregacją i barierami związanymi z percepcją i wnioskowaniem. Szczególny nacisk kładzie się w trakcie szkolenia na ćwiczenia, co daje uczestnikom szansę zastosowania wiedzy w praktyce.

Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z największymi korporacjami w Polsce. Uczestnicy poznają zasady wykorzystania metod scenariuszowych do podejmowania optymalnych decyzji biznesowych przy zachowaniu różnych ograniczeń.

Korzyści dla organizacji:

  • Bardziej efektywne i skuteczne analizowanie problemów.
  • Zapewnienie optymalnego zestawu informacji potrzebnych do podejmowania decyzji biznesowych.
  • Wdrażanie zmian w oparciu o analityczne podejście do aktualnych potrzeb organizacji.
  • Sprawniejszy proces podejmowania decyzji przez menedżerów, dzięki stosowaniu narzędzi pozwalających uwzględnić różnorodne kryteria i ich wagę. 
  • Większy poziom satysfakcji klientów wewnętrznych z dostarczanych analiz biznesowych. 

Korzyści dla uczestnika:

Po szkoleniu uczestnicy:

  • Znają i potrafią wykorzystać techniki myślenia analitycznego.
  • Potrafią dostarczyć optymalne rozwiązania poprzez lepsze definiowanie i redefiniowanie istoty rozwiązywanego problemu oraz generowanie większej liczby rozwiązań dla danego problemu.
  • Wiedzą jak tworzyć ciekawe i angażujące słuchaczy środki wizualne do prezentacji analiz biznesowych. 
  • Znają i potrafią wykorzystać techniki graficznej ilustracji i analizowania problemów.
  • Są w stanie lepiej poznać odbiorców opracowań analitycznych i skutecznej dotrzeć do ich świadomości uwzględniając ich oczekiwania.
  • Potrafią obiektywnie ocenić wartość i trafność wyboru prezentowanych informacji.
  • Wykorzystują 8 psychologicznych zasad skutecznej prezentacji, które sprawią, że Twoi słuchacze zrozumieją dokładnie to, co im przekazałeś.
  • Potrafią zapewnić optymalny poziom wiedzy zapewniając skuteczną komunikację i właściwą jakość podejmowanych decyzji biznesowych.

Uczestnicy będą wiedzieli:

  • W jaki sposób wykorzystać właściwe metody scenariuszowe do oceny alternatywnych zdarzeń w kontekście: strategii firmy, realizowanych projektów czy obsługiwanych procesów biznesowych.
  • Jak podejmować decyzje przy uwzględnieniu wielu czynników, założeń, kryteriów.
  • Jak wykorzystać drzewa decyzyjne do wyznaczania decyzji przy uwzględnieniu prawdopodobieństwa wystąpienia negatywnych zdarzeń.
  • Jak oszacować i zminimalizować wpływ ryzyka dla danej decyzji biznesowej. 
  • Jak wykorzystać zdobyte nowe kompetencje marketingowe do konkurowania.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie przeznaczone jest dla szeroko pojętej kadry menedżerskiej, zespołów zadaniowych i projektowych, wszystkich, którzy chcą rozwinąć swoje umiejętności myślenia analitycznego i skutecznego podejmowania decyzji.

Metodyka szkolenia:

Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:

  1. Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
  2. Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.

Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.

Program szkolenia:

CZAS TRWANIA: 2 DNI

DZIEŃ I
WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.

  • Prezentacja Trenera.
  • Prezentacja uczestników szkolenia.
  1. ROZWIĄZYWANIE SYTUACJI PROBLEMOWYCH W PRACY MENEDŻERA.
    • Konflikty w pracy - przyczyny powstawania i sposoby rozwiązań.
    • Jak odróżnić konflikt od sposobów jego przejawiania?
    • Jakie korzyści i straty wynikają z konfliktu?
    • Techniki i metody kreatywnego rozwiązywania problemu.
    • Czy celem negocjacji jest kompromis?
    • Umiejętności komunikacyjne.
    • Asertywność w kreowaniu rozwiązań innowacyjnych.
  2. LABORATORIUM KREATYWNOŚCI I INNOWACYJNOŚĆI
    • Rozwijanie umiejętności kreatywnego myślenia.
    • Przygotowania do tworzenia nowych pomysłów.
    • Techniki wymyślania nowych pomysłów.
    • Wprowadzanie pomysłów w życie.
    • Mapy Myśli - fenomenalna technika zwielokrotniania wydajności mózgu.
    • Kreatywność w firmie - techniki twórczego myślenia w biznesie.
  3. SIŁOWNIA UMYSŁU
    • Charakterystyka geniuszu - cechy łączące wszystkich geniuszy.
    • Zabójcze opinie - opinie to szalenie skuteczni zabójcy myślenia.
    • Polepszanie percepcji i inteligencji – ćwiczenia. 
  4. MYŚLENIE RÓWNOLEGŁE I METODA CIMDO DEBORO.
    • Brainstorming - burza mózgów.
    • Synektyka.
    • Morfologia.
    • Technika delficka.
    • Porównania analogii .
    • Metoda Crawforda.
    • Analiza drzew decyzyjnych.
    • Podsumowanie I dnia warsztatów.

DZIEŃ 2
PRZEGLĄD ZAGADNIEŃ OMÓWIONYCH W I DNIU WARSZTATÓW.

  1. ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI ANALITYCZNEGO PODEJSCIA DO PROBLEMU.
    • Określanie przyczyn problemu i znajdywania odpowiednich i skutecznych rozwiązań.
    • Rozwój umiejętności znajdowania powiązań pomiędzy przyczynami problemu.
    • Indywidualne i zespołowe podniesienie efektywności pracy nad nowymi rozwiązaniami.
    • Identyfikacja barier myślenia kreatywnego osłabiających efektywność zespołu.
  2. NABYCIE PŁYNNOŚCI W KORZYSTANIU Z TECHNIK UMOŻLIWIAJĄCYCH "WYJŚCIE POZA UTARTY TOK MYŚLENIA".
    • Zdolność koncentracji uwagi w trudnych warunkach.
    • Szybkość i dokładność spostrzegania.
    • Umiejętność jednoczesnego analitycznego i całościowego rozumienia danych skumulowanych.
  3. ZARZĄDZANIE PODEJMOWANIEM DECYZJI.
    • Istota podejmowania decyzji biznesowych.
    • Racjonalne podejście do podejmowania decyzji.
    • Behawioralne aspekty podejmowania decyzji.
    • Skłonność do ryzyka a podejmowanie decyzji.
  4. GRUPOWE I ZESPOŁOWE PODEJMOWANIE DECYZJI.
    • Formy grupowego i zespołowego podejmowania decyzji.
    • Zalety i wady podejmowania decyzji. 
  5. WYBRANE NARZĘDZIA ZARZĄDZANIA.
    • Analiza danych macierzowych.
    • Wykres przyczynowo-skutkowy.
    • Wykres podobieństw.
    • Macierz priorytetów i hierarchia analityczna.

PODSUMOWANIE I WNIOSKI KOŃCOWE.

Poleć znajomemu


Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym aptece, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w Polityce prywatności. Rozumiem