Szkolenia

A A A

Modelowanie procesów biznesowych

Zobacz najbliższe terminy szkolenia

Opis i cele szkolenia:

Głównym celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego wdrażania systemu zarządzania procesami poprzez połączenie wykładu teoretycznego z częścią praktyczną, pozwalającą na zastosowanie zdobytej wiedzy w organizacji. W trakcie szkolenia uczestnicy poznają wieloetapowy proces tworzenia spójnego systemu zarządzania procesami biznesowymi. Szkolenie jest realizowane w formule praktycznych warsztatów i ćwiczeń pozwalających uczestnikom zastosowanie w praktyce przedstawionej teorii. Uczestnicy w ramach szkolenia pracują nad własnym procesem, w którym wykorzystują przy wsparciu trenera poznane narzędzia i metody. Dzięki czemu będą w stanie:

  • Modelować procesy biznesowe we własnej organizacji.
  • Opisać zdarzenia i przypisać jednoznaczne role procesowe.
  • Wykorzystać różne sposoby i techniki opisywania procesu. 
  • Właściwie określić mierniki efektywności procesu.
  • Koncentrować swoją uwagę na działania optymalizujące konkretne procesy.

Wiodącym celem szkolenia jest przedstawienie uczestnikom skutecznych metod i technik w zakresie opisywania procesów przy wykorzystaniu praktycznych i sprawdzonych narzędzi.

Dzięki prezentacji i inspirującym ćwiczeniom dotyczącym tworzenia spójnej struktury procesowej uczestnicy zyskują możliwość doskonalenia swych umiejętności m.in. poprzez: wykorzystanie techniki SIPOC, notacji BPMN, znaczników graficznych wykorzystywanych w systemach jakości i mapowania strumienia wartości. Warsztaty szkoleniowe dają szansę na poznanie zaawansowanych technik dających możliwość optymalizacji własnych procesów i podnoszenie w ten sposób efektywności własnej organizacji.

Korzyści dla organizacji:

  • W jaki sposób opracowywać harmonogramy uwzględniając wszystkie obszary wiedzy w zarządzaniu projektami.
  • Zarządzać interesariuszami projektu.
  • Opracować: zakres projektu oraz plan komunikacji i jakości.
  • Tworzyć harmonogramy wykorzystując m.in. technikę PERT, analizować ścieżkę krytyczną oraz opracowywać wykresy Gantta.
  • Definiować wymagane zasoby do realizacji przedsięwzięć.
  • Oceniać posiadane rezerwy i optymalnie wykorzystać potencjał własnych zespołów.
  • Monitorować postępy prac oraz definiować kamienie milowe.
  • Jak zastosować metodę wartości wypracowanej i jak oceniać uzyskane rezultaty.

Korzyści dla uczestnika:

Uczestnicy rozwiną i poszerzą wiedzę na temat nowoczesnego zarządzania projektami oraz zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie planowania, realizacji i kontrolowania złożonych przedsięwzięć. Będą również potrafili wybrać i dostosować do swojej organizacji i specyfiki poszczególne metody i techniki harmonogramowania. Do głównych korzyści wynikających z udziału w szkoleniu warto zaliczyć m.in.:

  • Umiejętność szacowania kosztów i czasu trwania zadań przy wykorzystaniu różnych technik estymacji.
  • Aktywnie zarządzanie ryzykiem i planowanie proaktywnych działań wynikających z  przyjętej strategii sterowania.
  • Wykorzystywanie wiedzy historycznej do eksploracji przyszłych wyników szczególnie w zakresie kosztów i czasów realizacji poszczególnych zadań.
  • Podejmowanie optymalnych decyzji na podstawie analiz harmonogramu i zależności pomiędzy zadaniami. 
  • Łatwiejsze osiąganie zamierzonych celów.
  • Nabycie umiejętności właściwego przygotowywania projektów.
  • Dostrzeganie punktów krytycznych i ograniczeń we własnych projektach.
  • Reagowanie na symptomy niekorzystnych zmian zachodzących w projektach.
  • Zarządzać w odpowiedni sposób relacjami dostawcami i odbiorcami wyników projektów.
  • Świadomie zarządzać zmianami w projekcie.
  • Zarządzać etapami projektu i ich zakresem.
  • Umiejętność budowania strategii komunikacji z Klientem.

Adresaci szkolenia:

  • Szkolenie w szczególności kierowane jest do:
  • Obecnych i przyszłych kierowników projektów.
  • Uczestników zespołów realizujących projekty.
  • Osoby pełniące role nadzoru i kontroli projektów.
  • Menedżerów zaangażowanych w proces wsparcia i nadzoru kierownika projektu.
  • Wszystkich zainteresowanych tematyką zarządzania projektami.

Metodyka szkolenia:

Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania i budowaniu ładu zarządzania organizacją. Podczas szkolenia będą wykorzystywane następujące techniki szkoleniowe:

  • Prezentacja multimedialna, warsztaty, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, studia przypadków, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
  • Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.

Program szkolenia:

CZAS TRWANIA: 1 DZIEŃ

  1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
    • Powitanie uczestników – zasady, przerwy, wzajemne poznanie się.
    • Identyfikacja oczekiwań i doświadczenia uczestników.
    • Przedstawienie głównych celów i agendy szkolenia.
  2. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA PROCESAMI.
    • Wprowadzenie do zarządzania procesowego.
    • Geneza zarządzania procesowego.
    • Złote zasady Deminga.
    • Definiowanie procesu w organizacji.
    • Zarządzanie procesami a strategia organizacji.
  3. IDENTYFIKACJA PROCESÓW BIZNESOWYCH.
    • Właściciel procesu (rola, zadania, relacje z kierownikami funkcjonalnymi).
    • Utrzymanie procesu (dane i sprzężenie zwrotne, łańcuchy i sieci). 
    • Rodzaje procesów i ich przebieg.
    • Identyfikacja procesów strategicznych i wspierających.
    • Definiowanie celów biznesowych.
  4. OPERACYJNE ZARZĄDZANIE PROCESEM.
    • Tworzenie wartości i wewnętrzna zasada klienta.
    • Zarządzanie procesowe nastawione na zmiany (rodzina norm ISO serii 9000:2008, LEAN).
    • Orientacja na proces i produkt (wynik działań i zdarzeń).
    • Przebieg procesów w istniejącej strukturze firmy.
  5. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA PROCESEM CIĄGŁEGO DOSKONALENIA.
    • Projektowanie strumienia wartości.
    • Doskonalenie strumienia wartości.
    • Tradycyjna strategia zwiększania konkurencyjności przedsiębiorstwa.
    • Narzędzia ciągłego doskonalenia.
    • Mapowanie docelowego stanu.
  6. KLUCZOWE TERMINY I POJĘCIA ZARZĄDZANIA MODELOWANIEM PROCESÓW.   
    • Modelowanie procesu, zarządzanie procesowe i doskonalenie procesów.
    • Działania w ramach zarządzania procesowego.
    • Model przebiegu pracy.
    • Kluczowe korzyści z zarządzania modelowaniem procesów.
    • Etapy projektu doskonalenia procesów.
    • Zarządzanie zmianami organizacyjnymi.
    • Zarządzanie ryzykiem w procesach.
    • Przebieg procesów w istniejącej strukturze firmy.
  7. PODEJŚCIE PROCESOWE DO ZARZĄDZANIA ORGANIZACJĄ.
    • Etapy wdrażania zarządzania procesowego.
    • Architektura procesowa.
    • Zarządzanie pojedynczymi procesami/ właściciel procesu.
    • Model dojrzałości procesowej.
  8. OPTYMALIZACJA PROCESÓW BIZNESOWYCH.
    • Metody i techniki doskonalenia procesów biznesowych.
    • Doskonalenie procesów – cykl PDCA.
    • Wprowadzanie zarządzania zorientowanego procesowo.
    • Modele usprawniania procesów biznesowych (DIMAC).
    • Standaryzacja procesu.
  9. MAPOWANIE I POPRAWA PROCESÓW.
    • Wybór procesu i celu poprawy.
    • Tworzenie zespołu poprawy procesu.
    • Mapowanie procesu.
    • Uproszczenie procesu.
    • Formularz i zbieranie danych.
    • Stabilność i zdolność procesu.
    • Plan wdrożenia zmiany procesu. 
    • Technika SIPOC do opisywania i modelowania procesów.
  10. ZAAWANSOWANE METODY MODELOWANIA ZGODNIE Z NOTACJĄ BPMN.
    • Typy procesów w notacji BPMN (amg. BUSINESS PROCESS MODELING NOTATION).
    • Zdarzenia, czynności, bramki – kluczowe obiekty do modelowania przepływu.
    • Elementy łączenia obiektów,
    • Podprocesy i procesy równoległe.
    • Role procesowe.
    • Struktura modelu procesów biznesowych:
      • Obszar modelowanej rzeczywistości.
      • Dekompozycja procesów.
      • Powiązania procesów z innymi elementami organizacji.
    • Wzorce procesowe.
  11. NARZĘDZIA INFORMATYCZNE DO MODELOWANIA PROCESÓW. 
    • FlowCharter 2005.
    • MS Visio.
  12. PODSUMOWANIE WARSZTATÓW I WNIOSKI KOŃCOWE.

Poleć znajomemu


Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym aptece, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w Polityce prywatności. Rozumiem