Szkolenia

A A A

Lean Management – optymalne zarządzanie procesami usługowymi w środowisku pozaprodukcyjnym

Zobacz najbliższe terminy szkolenia

Opis i cele szkolenia:

Celem głównym warsztatów jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy z zakresu szczupłego zarządzania w środowisku pozaprodukcyjnym oraz nabycie umiejętności w zakresie dokonywania transformacji procesowych w biurze oraz  usługach, tak aby finalnie organizacja stała się bardziej efektywna i wydajna.

Ideą przyświecającą opracowanie tego interaktywnego, opartego na wielu przykładach biznesowych warsztatu było jasne i precyzyjne przedstawienie szczupłego myślenia w procesach wspierających i administracyjnych.

Lean to lepsze, wydajniejsze procesy biznesowe dopasowane do uwarunkowań i oczekiwań klientów wewnętrznych definiowanych przez poszczególne departamenty, działy, zespoły świadczące usług w ramach danej organizacji. 

W ramach tego warsztatu wychodzimy poza stereotyp kojarzący koncepcję Lean jedynie z procesami produkcyjnymi. Pokazujemy jak każda praca jest elementem procesu, w którym można zastosować wszystkie zasady i techniki optymalizacyjne.  

Wiodącym celem warsztatów jest omówienie metod, narzędzi oraz technik szczupłego zarządzania. To bogate kompendium wiedzy na temat większości narzędzi stosowanych w kształtowaniu szczupłej organizacji opartej o konkretne przykłady i argumentację trenera pozwoli Twojej organizacji osiągnąć lepsze wyniki i sprostać dynamicznie zmieniającym się oczekiwaniom.

Korzyści dla organizacji i uczestników:

  • Poznanie i usystematyzowanie wiedzy z zakresu zasad zarządzania jakością.
  • Zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności wykorzystania różnych technik podnoszących jakość w przedsiębiorstwie.
  • Nabycie umiejętności spojrzenia projakościowego.
  • Wdrożenie systemowych (kompleksowych) działań na rzecz podnoszenia jakości.

Adresaci szkolenia:

  • Pracownicy Działów Zakupów, Rachunkowości, Obsługi Klienta, Sprzedaży i Marketingu.
  • Przedstawiciele Działów Jakości.
  • Wszystkie osoby zainteresowane podnoszeniem efektywności zarządzania.
  • Właściciele procesów biznesowych.
  • Menedżerowie średniego i wyższego szczebla.

Metodyka szkolenia:

Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera w optymalizacji procesów biznesowych w firmach usługowych. Podczas szkolenia będą wykorzystywane następujące techniki szkoleniowe:

  • Prezentacja multimedialna, symulacje biznesowe, konsultacje indywidualne, studia przypadków, dyskusja nad osiągniętymi wynikami. 

Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału z perspektywy własnej organizacji.

Czas trwania warsztatów: 2 dni

Program szkolenia:

  1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
    • Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
    • Omówienie głównych elementów warsztatów.
  2. KLUCZOWE TERMINY I POJĘCIA ZARZĄDZANIA MODELOWANIEM PROCESÓW.
    •  Modelowanie procesu, zarządzanie procesowe, doskonalenie procesów.
    • Działania w ramach zarządzania procesowego.
    • Model przebiegu pracy.
    • Kluczowe korzyści z zarządzania modelowaniem procesów.
    • Etapy projektu doskonalenia procesów.
  3. PROJEKTOWANIE STRUMIENIA WARTOŚCI. 
    • Strumień wartości – a właściwie, co to takiego?
    • Mapowanie i definiowanie aktualnych procesów biznesowych.
    • Projektowanie stanu przyszłego i definiowanie głównych ról zgodnie ze strumieniem wartości.
    • Interdyscyplinarne zespoły obsługujące strumień wartości.
  4. STANDARYZACJA PRACY W PROCESACH WSPIERAJĄCYCH.
    • Cel standaryzacji pracy – smutna konieczność czy podstawa do właściwych zmian?.
    • Analiza procesów pod kontem poszukiwania ograniczeń.
    • Instrukcja tworzenia standardów w procesach wspierających – czyli krok po kroku w kierunku doskonałości.
  5. IDENTYFIKACJA PRZEBIEGU WARTOŚCI W PROCESACH BIUROWYCH I USŁUGOWYCH. 
    • Wariantowość przepływu aktywności w procesach biurowych i usługowych.
    • Techniki grupowania zadań i unifikacja przepływów.
    • Identyfikowanie kluczowych czynności.
    • Określenie zapotrzebowania na zasoby.
    • Ocena potrzeb szkoleniowych podczas wdrażania procesów.
    • Wybór technik zarządzania wizualnego.
  6. PROJEKTOWANIE SYSTEMU SSĄCEGO ORAZ ELIMINACJA WĄSKICH GARDEŁ DLA PROCESÓW.
    • Projektowanie sygnałów wizualnych i ustalenie optymalnego typu systemu ssącego dla organizacji.
    • Ustalenie zasad podejmowania decyzji – krytyczne spojrzenie na powszechne praktyki.
    • Faza 1. Identyfikacja ograniczeń.
    • Faza 2. Zapewnienie widoczności ograniczeń.
    • Faza 3. Ustalenie limitów.
    • Faza 4. Monitorowanie systemu.
  7. NARZĘDZIA LEAN W PROCESACH WSPIERAJĄCYCH.
    • Zapobieganie problemom – analiza przyczyn i skutków wad FMEA.
    • Analiza Pareto.
    • Metoda Why-why.
    • System naprowadzania.
    • Listy kontrolne.
    • Narzędzia liczące.
    • Poka Yoke.
    • Definiowanie sekwencji.
    • Wskaźniki istotnych warunków.
    • System wykrywania niewłaściwego miejsca.
  8. ZASTOSOWANIE LEAN W RÓŻNYCH DZIAŁACH NOWOCZESNEJ ORGANIZACJI.
    • Doskonalenie procesów sprzedaży i marketingu.
    • Doskonalenie procesów w dziale zakupów.
    • Doskonalenie procesów w dziale rachunkowości.
    • Doskonalenie procesów w dziale obsługi Klienta.
    • Doskonalenie procesów w dziale HR.
  9. PODSUMOWANIE WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH I WNIOSKI KOŃCOWE.

Poleć znajomemu


Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym aptece, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w Polityce prywatności. Rozumiem