System zarządzania przez cele
Zobacz najbliższe terminy szkoleniaOpis i cele szkolenia:
Celem szkolenia jest trening umiejętności prowadzenia rozmów z podwładnymi, wyznaczanie im celów i umiejętność skłonienia do ich realizacji. Uczestnicy poznają metody efektywnego planowania strategicznego i operacyjnego.
Poznają narzędzia kontroli realizacji celów oraz oceny zarządzania i pracy podległego personelu.
Korzyści dla organizacji:
- Jak realizować strategię zarządzania poprzez cele w organizacji.
- Jak ustalać cele w różnej perspektywie.
- Jak operacjonalizować cele strategiczne.
Korzyści dla uczestnika:
- Dokonać deploymentu celów w organizacji.
- Poprawnie zdefiniować cele.
- Zdefiniować cele wynikające z różnych ról zawodowych.
Adresaci szkolenia:
- Kadra menedżerska.
- Kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla.
- Właściciele firm i przedsiębiorstw.
Metodyka szkolenia:
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:
- Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
- Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
- Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.
Program szkolenia:
CZAS TRWANIA: 2 DNI
DZIEŃ I
Prezentacja trenera i uczestników szkolenia.
-
Wprowadzenie do zarządzania przez cele i wyniki.
- Skuteczność - zdolność wnętrza organizacji do realizacji ambitnych celów.
- Rozpoznanie "dołka" - kiedy wyznaczyć nowy cel.
- Coaching – kluczowy element wsparcia do osiągania celów.
- Potencjalne znaczenie systemu zarządzania przez cele (ZPC).
-
System zarządzania przez cele, jako gwarancja realizacji strategii przedsiębiorstwa.
- Czym jest koncepcja zarządzania przez cele?
- Kluczowe filary prawidłowego wdrożenia i funkcjonowania ZPC.
- Problemy wewnętrzne, które można rozwiązać wdrażając ZPC.
- Korzyści i zagrożenia wynikające z partycypacyjnego modelu zarządzania przedsiębiorstwem.
- System motywacji finansowej i pozafinansowej w powiązaniu z systemem ZPC.
-
Proces wdrożenia systemu zarządzania przez cele w przedsiębiorstwie.
- Etapy wprowadzenia systemu ZPC w przedsiębiorstwie.
- Wymogi systemu, co do relacji podległości i współpracy.
- Najlepsze praktyki do zarządzania zmianą w zakresie budowy skutecznego systemu zarządzania przez cele.
-
Przygotowanie lidera do zarządzania przez cele.
- Myślenie zadaniowe i planowanie podporządkowane rezultatom.
- Określenie obszarów odpowiedzialności.
- Określenie wkładu w realizację celów.
- Wybór kluczowych obszarów celów.
- Określenie i wybór wskaźników oceny działania.
- Idea systemu opartego na zbilansowaniu rezultatów, procesów i zasobów.
-
Wyznaczanie celów.
- Cele ogólne, szczegółowe i zasada SMART.
- Proces planowania celów i określanie priorytetów.
- Rolowanie celów przedsiębiorstwa w dół struktury organizacyjnej.
- Monitorowanie realizacji celów – podejście sytuacyjne.
- Wynagrodzenie pracownika, jako wynik oceny realizacji celów.
DZIEŃ II
Przegląd zagadnień omówionych w dniu pierwszym.
-
Przygotowanie zespołu do stosowania ZPC.
- Rola menadżera w realizacji systemu zarządzania przez cele.
- Rola pracownika w realizacji systemu zarządzania przez cele.
- Bariery i błędy przy wdrażaniu zarządzania przez cele - czego się strzec.
- Kluczowe czynniki sukcesu wdrożenia ZPC
-
Motywacja i komunikacja zespołu w realizacji celów.
- Elementy efektywnej motywacji.
- Komunikacja we współpracy zespołu.
-
Pomiar i ocena wyników działania zespołu.
- Kontrola realizacji celów.
- Rozmowy monitorujące i oceniające.
- Punkty milowe i odpowiedzialność za wyniki.
-
Mapa drogowa wdrożenia systemu zarządzania przez cele w przedsiębiorstwie.
- Stworzenie możliwych wariantów wdrożeń. koncepcji ZPC przez uczestników warsztatów.
- Omówienie stworzonych scenariuszy i wybranie wariantu optymalnego.
Podsumowanie i wnioski końcowe.