A A A

Test windy – czyli sztuka kształtowania pozytywnego nastawienia interesariuszy

Niezależnie jaką rolę czy to w projektach czy organizacji pełnisz, przyjdzie taki moment w którym będziesz musiał wykazać, że twoje rozwiązanie, twój pomysł na projekt, rozwój produktu, rozwiązanie organizacyjne lub techniczne jest lepsze od innych. Jeżeli uważasz, że sama argumentacja rzeczowa jest wystarczająca – jesteś w błędzie. Liczy się również czas w którym przedstawisz swój pogląd.

Test windy (ang. Elevator Pitch) to technika, którą warto zastosować w tej sytuacji. Pozwala ona w prosty lecz przekonujący sposób zaprezentować idee, propozycję rozwoju nowego produktu, usługi lub zmian w organizacji. Idea jej wykorzystania jest następująca, wyobraź sobie, że jedziesz windą i w przeciągu czasu przejazdu (załóżmy 17 sekund) masz przekonać pasażerów do forsowanego rozwiązania. Dobre przygotowanie to połowa sukcesu związku z tym poprzez poniższe pytania możemy zbudować i pogrupować naszą argumentację trafiającą do decydentów:

  • Dla kogo przeznaczony jest produkt, oferta, rozwiązanie? - kto jest klientem docelowym.
  • Jaki problem rozwiązujemy? - syntetyczny opis problemu.
  • Co wyjątkowego oferuje? - wyróżnik, cecha charakterystyczna rozwiązania.
  • Jakie mamy alternatywy? - konkurencja bądź substytuty.

Po odpowiedzi na powyższe pytania tworzymy następujące zdania według poniższego szablonu:

Dla [klienci docelowi], którzy potrzebują [problem], oferujemy [kategoria produktów, usług].  W przeciwieństwie do [konkurencja/substytuty] umożliwiamy [wyróżnik naszego rozwiązania].

Przykład testu windy na podstawie firmy KMDC:

Dla przedsiębiorstw, które potrzebują dokonać ekspansji na rynku w Niemczech, oferujemy realizację kompleksowego doradztwa biznesowego „od pomysłu do realizacji”. W przeciwieństwie do konkurencji, projekty obsługujemy kompleksowo: od analizy rynku i doboru odpowiednich  narzędzi wsparcia (podatki, prawo, rozwijanie potencjału sprzedażowego, technologicznego),  aż po wykorzystanie możliwości sieci kooperantów na rynku niemieckim.

Więcej na temat praktycznych techik i narzędzi dowiesz się na szkoleniu: Profesjonalne zarządzanie produktami. Serdecznie zapraszamy.

Autor: Martin Daliga, PhD, MBA, P2P, MsP, MoP, REQB, IBAQB, PO, PSM

Poleć znajomemu



Dodaj komentarz

Komentarze niedostępne dla tego wpisu kanału.
Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym aptece, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w Polityce prywatności. Rozumiem